نواخته شدن زنگ نماز در مدارس ناحیه دو شهرری

شهرری (پانا) - معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری گفت: همه معلمان در ترویج فرهنگ نماز در بین دانش آموزان نقش دارند.

کد مطلب: ۹۵۷۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
نواخته شدن زنگ نماز در مدارس ناحیه دو شهرری

حجت عباسی در مراسم زنگ نماز در دبیرستان شاهد علامه طباطبایی آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری بیان کرد: نماز ستون دین است و هر برکتی در زندگی انسانهای مون هست از اقامه نماز می باشد.

او در ادامه با بیان این که شیوه‌های دعوت به نماز شامل چهار دوره رفتارسازی، عادت سازی، تثبیت و تعمیق است، افزود: در برخی خانواده‌های مذهبی کودکان از همان ابتدا و به تقلید پدر ومادر نماز خوان هستند ولی متاسفانه عده ای در دوره نوجوانی و جوانی چون جواب منطقی و قانع کننده ای برای نماز خواندن نمی گیرند کم کم از نماز فاصله می گیرند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش وتربیت بدنی تصریح کرد: مدرسه و خانواده اگر جواب قانع کننده ای برای فلسفه نماز بیان نکنند در ذهنیت دانش آموز تضاد ایجاد می شود و بنابراین مدرسه و خانواده نقش مهمی در این راستا برعهده دارند.

عباسی در خصوص اهمیت نماز گفت: نماز چهره دین است و گفت و گو بنده با خدا و تاکید دین در این است که نماز خواندن توام با آگاهی باشد و خیلی مهم است که تمامی معلمان در کلاس درس ده دقیقه ای برای دانش آموزان در خصوص فلسفه نماز و اهمیت آن صحبت کنند و به سوالات دانش آموزان جواب دهند.

اوبیان کرد: تمامی مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری نمازخانه و امام جماعت دارند و امروز در همه مدارس زنگ نماز نواخته شد و انتظار داریم همه معلمان برای تربیت اسلامی دانش آموزان بکوشند چرا که این کار مهم فقط و به تنهایی از عهده مربی پرورشی برنمی آید.

/خبرنگار:جوادتلطفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار