ندیری: رابطه خانه و مدرسه باید دو طرفه باشد

تهران (پانا) - انتخابات انجمن اولیا و مربیان دبستان شاهد حضرت زینب (س) با حضور رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهرتهران، علی ندیری مدیر آموزش و پرورش منطقه 5 و روبوشه معاون آموزش ابتدایی شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۷۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
ندیری: رابطه خانه و مدرسه باید دو طرفه باشد


به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 5، ندیری در این مراسم ضمن خیر مقدم به مدعوین و حضار اظهار داشت: اگر خانه را نخستین مدرسه و مدرسه را، خانه دوم دانش آموزان محسوب کنیم، ارتباط و تعامل این دو نهاد عظیم اجتماعی بسیار تاثیر گذار ‏خواهد بود و اثر بخشی آن نیز باید بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد.


وی به ضرورت ارتباط خانه و مدرسه اشاره نمود و ادامه داد: بدون شک خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی مکمل یک دیگر هستند. اگر این دو نهاد برنامه های هماهنگ نداشته ‏باشند، در روند رشد شکل گیری شخصیت دانش آموزان و شیوه های آموزشی اختلال به وجود می آید. خانه و مدرسه نقش ‏اساسی در تکوین شخصیت کودکان و نوجوانان دارند‎ ‎‏و هر قدر این دو نهاد با هم تعامل بیشتری داشته باشند، اثرات آموزش مطلوب تر ‏خواهد شد.


وی افزود: ‏‎یکی از راه های تعامل خانواده ها با مدارس، ارتباط و توجه به نقش ذاتی ‏انجمن اولیاء و مربیان است.‏ رابطه خانه و مدرسه رابطه ای دو طرفه است. هر دو نهاد تربیتی، باید به نقش خود عمل ‏کنند تا تعلیم و تربیت ثمربخش شوند. تعامل دو سویه و هماهنگی این دو نهاد مهم در یک برنامه واحد و منسجم می تواند در همه جهات ‏ثمربخش باشد.


مدیر آموزش و پرورش منطقه 5 با اشاره به توجه به عملکرد خانه و مدرسه بیان داشت: وجود معلمان با صلاحیت در مدارس، خلاء وجود پدر و مادر را پر نمی کند و وجود والدین ‏توانا و قابل نیز نمی تواند جای کادر مدرسه را بگیرد. لذا همکاری و هماهنگی این دو نهاد مهم در یک برنامه واحد و منسجم می تواند ‏ثمربخش باشد. با این وجود شکل گیری شخصیت و چگونگی رشد روانی دانش آموزان بیش از همه در گرو عملکرد خانه و مدرسه است. خانه و مدرسه است که بزرگترین مسئولیت را در رشد و تکامل شخصیت دانش آموزان برعهده دارند.


ندیری در پایان افزود: امید است مدیران محترم نیز با تبیین اهداف ‏مدارس زمینه همکاری و تعامل اعضای انجمن را که نمایندگان والدین دانش آموزان هستند، فراهم نمایند و استفاده از پتانسیل جدی این نهاد ‏در زمینه های مختلف آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و ... نهادینه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار