۳۰۰ برنامه همایش پیاده‌روی در استان اردبیل اجرا شد

اردبیل (پانا) - مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل گفت:‌ در ۶ ماهه نخست امسال ۳۰۰ برنامه همایش پیاده‌روی در سطح استان اردبیل برگزار شده است.

کد مطلب: ۹۵۷۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
۳۰۰ برنامه همایش پیاده‌روی در استان اردبیل اجرا شد

بهرام آقاخانی در جلسه بررسی برنامه‌های ورزش همگانی در اردبیل اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال 300 برنامه همایش پیاده‌روی اعم از صبحگاهی و عصرگاهی با استقبال خوب اهالی در تمامی شهرستان‌ها و بخش‌های استان برگزار شده است.

او با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی و ترویج ورزش در بین مردم از جمله برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل است گفت: نهادینه کردن فرهنگ ورزش همگانی در سطح جامعه و خانواده‌ها با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی در اولویت است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: توسعه و نهادینه‌سازی ورزش در جامعه، نیازمند فرهنگ‌سازی در مورد اهمیت ورزش را دارد که مردم باید از تاثیرات ورزش بر سلامت آشنا شوند تا ورزش را در اولویت خود قرار دهند.

رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان نیز بیان کرد: در حال حاضر در سطح استان بیش از 20 هزار بانوی ورزشکار سازمان یافته داریم که در 40 هیئت ورزشی مشغول فعالیت هستند.

مژگان سلطانی با اشاره به سرانه ورزش بانوان استان اردبیل افزود: سرانه فضای ورزشی اردبیل بسیار کم و در حدود 67 صدم متر مربع است در حالی که استاندارد این سرانه حداقل یک مترمربع بوده و این در حالی است که بانوان استان اردبیل تنها از سه درصد کل فضای ورزشی موجود در استان استفاده می‌کنند.

او با تاکید بر ترویج ورزش همگانی اظهار کرد: علاوه بر ورزش قهرمانی ما تمرکز ویژه‌ای برای ترویج ورزش همگانی داریم و سعی می‌کنیم بانوان را به صحنه ورزش بکشانیم تا سلامت روحی و جسمی جامعه را تضمین کنیم و در این زمینه استان اردبیل جزو سه استان برتر کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار