یادواره شهدای عملیات والفجر۸ در اردبیل

اردبیل (پانا) - جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع) گفت: آزادسازی فاو عرصه مردانگی کسانی بود که پای عهدشان با امام راحل ایستادند.

کد مطلب: ۹۵۷۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
یادواره شهدای عملیات والفجر۸ در اردبیل

سردار غلامحسین غیب پرور، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع) در یادواره شهدای عملیات والفجر۸ و یگان دریایی لشکر۳۱ عاشورا در حسینیه ثارالله اردبیل گفت: آزادسازی فاو عرصه مردانگی کسانی بود که پای عهدشان با امام راحل ایستادند.
سردار غیب پرور گفت: عملیات والفجر۸ یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود.
او گفت: صدام به پشتیبانی غرب استحکامات بسیار و سنگر‌های مجهزی در ساحل اروند رود ایجاد کرده بود، اما غواصان و یگان دریایی با رشادت و از جان گذشتگی و با برنامه ریزی چند ماهه توانستند این منطقه را به خوبی شناسایی و با عملیاتی منحصر به فرد موجب بهت و حیرت جهانیان شوند.

این فرمانده دوران ۸ سال دفاع مقدس افزود: پس از شروع عملیات والفجر ۸ به دلیل اهمیت ویژه منطقه دشمن تمام امکانات خود را برای دفاع از مواضع خود به منطقه فرستاد و به همین دلیل عملیات والفجر۸ حدود دو ماه نیم طول کشید و وقتی ما به دروازه شهر بصره رسیدیم، ارتباط صدام با خلیج فارس قطع، صادرات نفت عراق متوقف و اشرافیت ایران بر منطقه صدام را در موضع ضعف قرارداد.
جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع) خاطر نشان کرد ما دیروز با ایستادگی و مقاومت و نترسیدن از دشمن و اعتماد و اطاعت از رهبری توانستیم به نصرت و پیروزی دست پیدا کنیم و امروز هم با ایستادگی و مقاومت و تداوم راه شهدا در قله عزت و سرافرازی ایستاده ایم.
سردار غیب پرور افزود: سرنگونی پهپاد آمریکا در خلیج فارس، توقیف کشتی انگلیس در خلیج فارس و بمباران بزرگترین پالایشگاه عربستان توسط نیرو‌های یمنی نشانه‌های قدرت خط مقاومت در منطقه خاورمیانه است و این‌ها همه از ثمرات خون شهیدانی است که مظلومانه در دوران ۸سال دفاع مقدس درس خود باوری و ایستادگی را به ما آموختند.
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل هم در این مراسم گفت: شکست‌های سریالی دشمن نشان دهنده ضعف آنها در میدان عمل است، اما در عرصه رسانه‌ای و تبلیغاتی سعی دارند همچنان خود را شکست ناپذیر جلوه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار