معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: بهداشت روان باید به بحث روز دانش آموزان و معلمان تبدیل شود

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: بهداشت روان باید به موضوع بحث روز دانش آموزان و معلمان تبدیل شود و با معرفی کتاب های جدید به معلمان، ترتیبی اتخاذ شود تا تمامی معلمان چند دقیقه ای در کلاس درس در خصوص این موضوع صحبت کنند.

کد مطلب: ۹۵۷۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی  آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: بهداشت روان باید به بحث روز دانش آموزان و معلمان تبدیل شود

طاهر علمی در جلسه کارگروه اجرایی هفته بهداشت روان بیان کرد: بازگشایی مدارس و آغاز فصل تعلیم وتربیت نوید بخش پیشرفت و بالندگی کشور است و بر همه ما واجب است تا نهایت دقت و مواظبت در تعلیم و تربیت دانش آموزان را داشته باشیم تا سالم ترین انسان ها را تحویل جامعه دهیم.

وی با بیان این که متاسفانه برخی مدیران مدارس نسبت به مسایل پرورشی و آسیب های اجتماعی که ناشی از نادیده گرفتن برنامه های تربیتی هستند، بی تفاوت می باشند، گفت: متولیان تعلیم و تربیت باید نسبت به آسیب های اجتماعی دقت بیشتر داشته باشند و با تعهد و تخصص لازم وارد میدان کار شوند و باید متوجه بود که در موضوع آسیب های اجتماعی، پیشگیری کم هزینه تر و بهتر از درمان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بیان کرد: بهداشت روان مختص هفته بهداشت روان نیست و باید در طول سال تحصیلی دانش آموزان را از اهمیت این موضوع آگاه کرد و اطلاعات کافی و لازم را در اختیار آن ها قرار داد.

علمی تصریح کرد: بهداشت روان را نه می توان به کسی هدیه داد و نه با زور می توان به او تحمیل کرد بلکه تنها از طریق آگاه سازی و فعالیت موثر می توان آن را کسب کرد و فعالیت موثر در این زمینه داشتن مطالعه کافی است و این که نوجوانان به معنای واقعی اهمیت موضوع را درک کنند و به مرحله عمل برسند.

وی موضوع بهداشت روان را یکی از اولویت ها مهم و اصلی مدارس برشمرد و گفت: مدیران مدارس بایستی بدانند که مدرسه فقط محل آموزش نیست بلکه باید محلی برای تربیت ابعاد شخصیتی دانش آموزان نیز باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ادامه داد: بهداشت روان باید به موضوع بحث روز دانش آموزان و معلمان تبدیل شود و با معرفی کتاب های جدید به معلمان، ترتیبی اتخاذ شود تا تمامی معلمان چند دقیقه ای در کلاس درس در خصوص این موضوع صحبت کنند.

علمی برپایی نمایشگاه نقاشی، تهیه فیلم کوتاه، مباحث دسته جمعی، تمرین مهارت نه گفتن و گردش های علمی را برنامه های پیشنهادی برای هفته بهداشت روان برشمرد و گفت: آموزش و پرورش دستگاه وسیع و اثرگذار فرهنگی است و در همین راستا لازم است برای رشد اخلاقی و فکری دانش آموزان برنامه ریزی کنیم.

اجرای برنامه های مشاوره تربیتی و تحصیلی با رنگ و بوی پرسش مهر

رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت: فلسفه حضور مشاوران در مدارس کمک به بهداشت روان و تعدیل آسیب های اجتماعی دانش آموزان است.

غلامی ادامه داد: معلمان، گروه مرجع برای مردم هستند و در بین معلمان نیز مشاوران، مرجعیت بیشتری دارند و باید توانمند باشند و خود را به دانش روز مجهز کنند و آسیب های اجتماعی را بشناسند و با اولیاء و دانش آموزان تعامل داشته باشند.

وی بر برگزاری جلسات ماهانه مشاوران تاکید کرد و گفت: این جلسات ظرفیت های بزرگی برای توانمندسازی مشاوران هستند و در احصاء مشکلات دانش آموزان کمک می کنند و باید این جلسات به صورت مستمر و منظم و با محتوای غنی برگزار شود و لازم است در این جلسات از مدارس غیراتنفاعی هم حضور داشته باشند.

رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان در مورد برنامه های هفته بهداشت روان در مدارس نیز گفت: زنگ نمادین هفته بهداشت و روان به صورت متمرکز در یکی از مدارس ناحیه 5 نواخته می شود و لازم است در تمامی مدارس این زنگ نواخته شود.

غلامی افزود: امسال برنامه های هفته بهداشت روان از 18 تا 24 مهرماه با شعار" "برای پیشگیری از خودکشی دانش آموزان ارزش زندگی کردن را به آن ها بیاموزیم" در مدارس برگزار می شوند.

وی با اشاره بیستمین پرسش مهر رئیس‌جمهور در آیین آغاز سال تحصیلی گفت: برنامه های هفته بهداشت و تمامی فعالیت های اداره مشاوره باید به سمت و سوی شادابی و نشاط رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار