مدیرعامل آتش‌نشانی تهران خبر داد:

انجام ٧٢ هزار عملیات آتش‌نشانی در تهران طی سال گذشته

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انجام ٧٢ هزار عملیات آتش‌نشانی و ٢۵ هزار بازدید ایمنی در تهران طی سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۷۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
انجام ٧٢ هزار عملیات آتش‌نشانی در تهران طی سال گذشته

به گزارش شهرنوشت، مهدی داوری در همایش روز آتش‌نشان با گرامیداشت یاد و خاطره 58 شهید آتش‌نشان گفت: امروز روز آتش‌نشان است و من قصد ارائه عملکرد ندارم اما ما با شغلی متفاوت و وظیفه‌ای خاص مواجه هستیم که دارای تصمیم گیری‌های لحظه‌ای و با ریسک بالاست. در شرایط سخت، تنها روحیه ایثارگرانه و عشق به مردم است که باعث می‌شود یک آتش‌نشان به فعالیت خود ادامه دهد و ما در طی سال‌ها دیده‌ایم کسی که این خصوصیت را نداشته باشد نمی‌تواند ادامه دهد.

وی در ادامه مهارت و توان بالا را یکی دیگر از خصوصیت‌های آتش‌نشانان دانست و عنوان کرد: طیف حوادث فقط آتش‌سوزی نیست و آتش سوزی‌ها هم حتی شبیه به هم نیستند و هر کدام شرایط خاص خود را دارند. تحت این شرایط، آتش‌نشانان باید این مهارت و توان را داشته باشند که با حوادث مقابله کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: همکاران من در سال گذشته 72 هزار ماموریت انجام دادند که 30 درصد آن آتش‌سوزی بوده است. آتش‌نشانان قشری هستند که به مسئولیت اجتماعی شان آگاه هستند، ما در سال گذشته 25 هزار ساختمان را مورد بازدید قرار دادیم و ایمنی آن‌ها را بررسی کردیم. اگر ایمنی ایجاد شود شهر شرایط بهتری خواهد داشت البته هنوز راه درازی داریم تا تهران شهری ایمن و کامل شود.

وی بر آگاه‌سازی مردم درباره مسائل ایمنی و مقابله با حوادث تاکید کرد و گفت: مردم باید ایمنی را از مسئولان مطالبه کنند؛ اگر این مطالبه شکل بگیرد بسیاری از مشکلات شهر تهران حل خواهد شد.

داوری با تشکر از خرید تجهیزات آتش‌نشانی در سال گذشته گفت: امیدوارم این حمایت از سوی مسئولان ادامه پیدا کند. ما هم اکنون به ایمنی آتش‌نشانان به عنوان یک مساله شغلی توجه می‌کنیم و سلامت آتش‌نشانان برای ما یک اصل است. باید به تدریج استانداردهای لازم شغلی را در سازمان آتش نشانی بیش از گذشته لحاظ کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار