در گفت‌وگو با پانا

مصطفی کارخانه: کسب سهمیه المپیک مهمتر از جام جهانی والیبال است

نباید بازیکنان باتجربه را خسته کرد؛ شاید زمان زیادی بگذرد تا جانشین معروف و موسوی را پیدا کنیم

تهران (پانا) – سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران معتقد است در سال جاری اولویت تیم ملی والیبال ایران باید کسب سهمیه المپیک 2020 باشد و در جام جهانی باید تیمی جوان برای ایران به زمین برود.

کد مطلب: ۹۵۷۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مصطفی کارخانه: کسب سهمیه المپیک مهمتر از جام جهانی والیبال است

مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره آغاز مسابقات جام جهانی والیبال 2019 به میزبانی ژاپن از صبح سه‌شنبه گفت: حضور در این رقابت‌ها باید کاملاً مدیریت شده باشد. به این معنی که درست است امتیاز این مسابقه خیلی بالاست و بعد از مسابقات المپیک و قهرمانی جهان، رقابت‌های جام جهانی اهمیت زیادی دارد اما با توجه به شرایط ویژه والیبال و سال منتهی به المپیک تمرکز باید روی کسب سهمیه المپیک باشد.

وی ادامه داد: آرزوی هر مربی و بازیکنی است که بتواند به المپیک راه پیدا کنند و جواز حضور این رقابت‌ها را کسب کند. با توجه به اینکه ملی‌پوشان در چند وقت اخیر در مسابقات مختلف حاضر شدند و فشار زیادی را متحمل شدند بنابراین باید کمی به آنها استراحت داد تا برای مسابقات مقدماتی کسب سهمیه آماده شوند.

کارخانه تأکید کرد: در مسابقات جام جهانی ما نمی‌توانیم در جایگاه اول تا سوم قرار بگیریم بنابراین بهترین فرصت است تا به بازیکنان جوان میدان دهیم. همانطور که گفتم ما باید به فکر کسب سهمیه المپیک باشیم و بازیکنان باتجربه را که می‌توانند در رقابت‌های کسب سهمیه عملکرد قابل قبولی داشته باشند را حفظ کنیم.

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال در پاسخ به اینکه چرا کولاکوویچ اصرار به استفاده از ترکیب اصلی دارد، عنوان کرد: یکی از دلایل این موضوع نتیجه‌گرایی در ایران است. ما چون به نتیجه در هر مسابقه فکر می‌کنیم و اگر تیم نتواند نتیجه مورد نظر را بگیرد انتقادها را از سر می‌گیریم. به همین خاطر ایگور هم به دنبال نتیجه است و به حضور بازیکن باتجربه در تیمش برای هر مسابقه‌ای اصرار می‌کند.

کارخانه ادامه داد: این تفکرات کولاکوویچ است و من نمی‌توانم بگویم درست است یا خیر؛ اما موضوعی که می‌دانم این است که خواسته همه مردم و جامعه والیبال کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو است. همه ما با توجه به درخشش والیبال از آنها انتظار داریم در توکیو به میدان بروند.

وی افزود: ما در دوران طلایی والیبال ایران قرار گرفته‌ایم و شاید زمان زیادی باید بگذرد تا جایگزین سعید معروف و محمد موسوی روی کار بیاید؛ بنابراین تا زمانی که این بازیکنان هستند باید به هر طریقی شده آنها را حفظ کرد و با حضور در مسابقات مختلف آنها را خسته نکنیم. چند روز پیش در یکی از مصاحبه‌های موسوی خواندم که به صراحت اعلام کرده بود گاهی به دلیل خستگی زیاد دوست نداشته به میدان برود.

کارخانه در پایان در مورد اولین حریف ایران در این رقابت‌ها گفت: اولین بازی ایران با تیم روسیه است. من فکر می‌کنم روسیه با ترکیبی کاملاً متفاوت و البته جوان به میدان بیاید. آنها در مسابقات لیگ ملت‌ها هم جوان‌گرایی کردند و با توجه به کسب سهمیه المپیک فکر می‌کنم با ترکیب ضعیفی به میدان بیایند. در هر حال حریفان راحت نیستند اما به نظرم کسب سهمیه ارجحیت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار