تاکسی‌های سرویس مدارس لاستیک رایگان دریافت می‌کند/ دعوت از عموم رانندگان تاکسی برای همکاری در سرویس مدارس شهر شیراز

شیراز (پانا) - رئیس صدور مجوز شرکت‌های حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز از اهداخ بسته حمایتی به تاکسی‌داران همکار در طرح سرویس مدارس در شیراز خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۷۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تاکسی‌های سرویس مدارس لاستیک رایگان دریافت می‌کند/ دعوت از عموم رانندگان تاکسی برای همکاری در سرویس مدارس شهر شیراز

علی اصغر ولی زاده در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه عمده بحث و اهمیت مقوله سرویس مدارس علاوه بر تامین خودرو ، سلامت سرویس و اطمینان از رانندگان است، گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار راننده تاکسی در سرویس مدارس مشغول هستند و به منظور حمایت از رانندگان به آنها یک جفت لاستیک رایگان اهدا می‌شود.
او با اشاره به اینکه تلاش ما در بحث سرویس مدارس استفاده از ظرفیت تاکسی‌ها است گفت: در همین راستا ما آمدیم برای تاکسی‌ها بسته تشویقی در نظر گرفتیم و این طرح پیش از این به صورت قرعه کشی بوده که امسال با نظر مساعد رئیس اداره تاکسیرانی شیراز به تمام رانندگان تاکسی همکار در طرح سرویس مدارس اهدا می‌شود.
او با اشاره به اینکه 11 خودرو بازرسی روزانه به مدارس سرکشی می‌کنند گفت: در حال حاضر 3 و 8 دهم درصد کمبود خودرو در سرویس مدرسه است که انشاءالله با تدابیری که اندیشیده شده به زودی مرتفع می‌شود.
او ادامه داد: در حال حاضر رانندگان تاکسی با توجه به اینکه در بحث تایید صلاحیت‌ها هر دوسال یکبار مراحل تایید صلاحیت را نزد ما می‌گذرانند برای ورود به سرویس دیگر نیازی به مراحل طب‌کار و غیره ندا رند و فقط باید در دفاتر پیشخوان ثبت در سامانه شوند و هزینه‌ای برایشان ندارد.
ولی‌زاده افزود: بعد از یکماه از فعالیت رانندگان تاکسی در سرویس و با اعلام شرکت‌های حمل و نقل می‌توانند لاستیک خود را دریافت کنند.
او در خصوص تعداد سرویس‌های هر راننده اظهار داشت: طبق مصوبه‌ای که کارگروه ماده 18داشتند اعلام کردند که هر راننده ای می‌تواند 6 سرویس دانش آموزی را جابجا کند البته به شرط اینکه تعدد سرویس موجب اذیت شدن دانش‌آموزان در تعجیل در خروج از منزل و یا تاخیر نشود و راننده‌ای که 6 سرویس را به خوبی جابجا کند نیز بسته حمایتی و یک جفت لاستیک رایگان را دریافت خواهد کرد.
رئیس صدور مجوز شرکت‌های حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز ادامه داد: یکی دیگر از مباحثی که امسال در زمینه سرویس مدارس مطرح بود، مسیرهای پُرترافیک بود که عمدتا تاکسی‌ها پوشش می‌دهند و عبور از مسیر پرترافیک موجب تعداد کم سرویس دهی میشد که به منظور جلوگیری از تضییع حقوق رانندگانِ مسیرهای پُرترافیک، با تصویب کارگروه ماده 18، 10 درصد اضافه به نرخ پایه برای این سرویس‌ها لحاظ شده‌است.
ولی‌زاده ادامه داد: مسافت بالای 20 کیلومتر به ازای هر یک کیلومتر یک درصد به کل نرخ اضافه می‌شود و این درحالی‌است که سالهای قبل توافقی و بین راننده و اولیا بسته میشد ولی امسال به منظور جلوگیری از ضایع شدن حقوق رانندگان و استقبال آنان این مورد لحاظ شده و به ازاری هر یک کیلومتر، یک درصد اضافه می‍شود.

او در پاسخ به درخواست برخی رانندگان مبنی بر حذف مراحل طب‌کار از روند ورود به سرویس مدارس، افزود: طبق تبصره 3 ماده 3 دستورالعمل آیین نامه اجرایی سرویس مدارس صریحا اعلام شده است که رانندگان سرویس مدارس موظفند هر ساله سلامت فکری جسمی و روانی خود را از مراجع دریافت و ارائه نمایند و این طبق دستورالعمل است و بایستی انجام شود و قابل حذف شدن نیست.
او ادامه داد: با این حال ما در مجموعه شهرداری نامه‌نگاری‌هایی برای دوساله شدن این روند داشته باشیم.
او ادامه داد: رانندگان و دارندگان گواهینامه‌های پایه 3 که دوسال از رانندگی آنها گذشته باشد با پیگیری‌های شهرداری شیراز و نامه‌نگاری‌ با اتحادیه رانندگان کشور و طرح مسئله در هئیت دولت، از امسال می‌توانند در حمل و نقل عمومی شرکت کنند و مجوز آن‌ها صادر شده است.
ولی‌زاده در خصوص فعالیت رانندگان مجرد در سرویس مدارس گفت: رانندگان مجرد در صورتی که سه نفر از معتمدین محل، شورا و مسجد محل آنان را تایید کنند و اداره اماکن و سازمان حمل و نقل هم تایید کند میتوانند در بحث سرویس شرکت کنند اما بر اساس دستورالعمل در هیچ شرایطی مردان مجرد نمی توانند در مدارس دخترانه سرویس‌دهی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار