مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

حدود ۲ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در مناطق مرزی کرمانشاه تحصیل می‌کنند

تهران (پانا) - جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و خیرین مدرسه‌ساز با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۷۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
حدود ۲ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در مناطق مرزی کرمانشاه تحصیل می‌کنند

مجید یزدان‌پناه در ابتدای این نشست با خیرمقدم به وزیر آموزش و پرورش گفت: رای بالای مجلس و جایگاه والای ایشان در دولت می‌تواند کمک حال وزارت آموزش و پرورش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: در چند روز گذشته بسیاری از مطالبات معلمان و بازنشستگان پرداخت شده است و انشالله این روند ادامه خواهد داشت.

او یاد و خاطره محمدرضا حافظی، رییس متوفی جامعه خیرین مدرسه‌ساز را گرامی‌داشت و گفت: مردم شریف ایران اسلامی بعد از زلزله کرمانشاه سنگ تمام گذاشتند. یک هفته بعد از زلزله بلافاصله کلاس‌ها برقرار شد و نتایج خوبی در کنکور همان سال به دست آمد. بعد از زلزله ۴۰ هزار بسته آموزشی از سوی خیرین در اختیار دانش‌آموزان کرمانشاه قرار گرفت و به همین خاطر ۶ درصد به پذیرش دانش‌آموزان در دانشگاه‌ها در کنکور همان سال اضافه شد.

یزدان‌پناه افزود: در سیل اخیر هم حرکتی که آموزش و پرورش انجام داد بسیار خوب بود، همه ما در آموزش و پرورش استان بسیج شدیم تا مردم را یاری کنیم و ۶۳ هزار نفر روز را توانستیم در ساختمان‌های آموزش و پرورش اسکان دهیم.

او به دستور کار جلسه اشاره کرد و گفت: بحث و بررسی درباره توانمندسازی دانش‌آموزان در مناطق مرزی کمتر توسعه‌یافته و‌ کمک ویژه به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دستور کار این جلسه است. ۸۴۸ مدرسه در مناطق مرزی استان است و حدود ۲ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموزان در این مدارس تحصیل می‌کنند و باید به آن‌ها به صورت فوری توجه کرد.

یزدان‌پناه به آسیب‌های مناطق مرزی از قبیل شغل‌های کاذب و ضعف بنیه فرهنگی و ... برای دانش‌آموزان اشاره کرد و چند پیشنهاد در این زمینه ارائه کرد.

اختصاص یارانه آموزشی به دانش‌آموزان مناطق مرزی، ایجاد مرکز تخصصی دانش‌آموزان اتیسم، ایجاد مکان‌های بیشتر برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، ساخت هنرستان‌های ویژه برای افزایش مهارت دانش‌آموزان از جمله پیشنهادهایی بود که مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این جلسه ارائه کرد.

مدیرکل سازمان نوسازی استان کرمانشاه در این جلسه گفت: در زلزله اخیر ۱۱ درصد مدارس یعنی ۷۸ مدرسه آسیب دیدند، این مدارس هم دارای قدمت بیش از ۳۰ سال بودند. اما خوشبختانه ساخت ۱۹۰ مدرسه تعهد شد که تا امروز ۱۴۵ مدرسه تحویل داده شده است.

نظری ادامه داد: با تدبیر مناسب رییس سازمان نوسازی ساخت و‌ مدیریت مدارس در مناطق زلزله‌زده به استان‌های معین واگذار شد و خوشبختانه امروز سرانه فضای آموزشی استان ۷.۲ مترمربع و بالاتر از میانگین کشوری است.

او افزود: حتما تا قبل از شروع فصل سرما همه مدارسی که المک گاز تا در مدارس رسیده است، به لحاظ سیستم‌های گرمایشی، استانداردسازی خواهند شد.

رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز نیز در این جلسه با تشکر از خیرین و تلاش آنها برای ساخت مدارس گفت: مردم ایران زمین همگی خوبند و کافیست که به آن‌ها مراجعه کرد. مطمانا هر وقت ما احتیاج پیدا کنیم همه مردم پای کار هستند.

ناصر قفلی افزود: بعد از زلزله همه ایران به کمک کرمانشاه آمدند. ما می‌خواهیم در تمام استان‌ها بررسی کنیم و جاهایی که کمبود مدرسه‌ وجود دارد شناسایی شوند و در چند سال آن‌ها را بسازند. همانطور که اخیرا خیرین تعهد کردند تا ۲۰۰ مدرسه در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان بسازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار