طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس تا ۱۰ مهرماه در اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان تا دهم مهرماه همچنان در سطح استان ادامه دارد.

کد مطلب: ۹۵۷۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس تا ۱۰ مهرماه در اردبیل اجرا می‌شود

رامین صادقی در جلسه بررسی طرح نظارتی ایام تابستان در اردبیل گفت: به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و دارا بودن جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد، این استان به عنوان قطب گردشگری در ایام تابستان پذیرای عده زیادی از گردشگران و مسافران هموطن است که در راستای ایجاد آرامش و رفاه برای مسافران و همشهریان در این ایام نظارت و بازرسی از واحد‌ها و اماکن و مراکز تفریحی، اقامتی، هتل‌ها و رستوران‌ها، مراکز سیاحتی، فرهنگی و هنری، پمپ بنزین‌ها و جایگاه توزیع سوخت در جلسات برگزار شده با ادارات مرتبط برنامه‌ریزی شد.

او افزود: با همکاری و هماهنگی ادارت مربوطه و در قالب اجرای گشت مشترک نظارت و بازرسی از این مراکز به مرحله اجرا درآمد که در این زمینه و در حین گشت مشترک با متخلفان طبق ضوابط و مقررات قانونی برخورد لازم اعمال و مراتب تخلف به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اجرای مانور نظارتی ویژه بازگشایی مدارس گفت: با توجه به ایام بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و شروع سال تحصیلی جدید تقاضا برای خرید لوازم التحریر، کیف و کفش و سایر ملزومات تحصیلی افزایش یافته است.

صادقی بیان کرد: در این راستا نظارت و بازرسی بر قیمت، کیفیت، نحوه تامین، توزیع و ارائه به موقع کالا‌ها و خدمات اولویت‌دار در این ایام "طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس "با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط برای جلوگیری از هر گونه کمبود و افزایش غیر منطقی قیمت‌ها و بروز تخلفات احتمالی از سوی واحد‌های صنفی، توزیعی و خدماتی و رسیدگی سریع به شکایات و گزارش‌های مردمی از مورخه دهم شهریورماه آغار شده و تا دهم مهرماه به مدت یک ماه ادامه می‌یابد.

او با بیان اینکه طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در بخش کالایی شامل انواع نوشت افزار، کیف و کفش به اجرا در آمده است، افزود: از زمان آغاز این طرح تاکنون سه هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های عرضه‌کننده کتاب و لوازم‌التحریر صورت گرفته و ۳۰ مورد بازرسی منجر به تشکیل پرونده شده که برای رسیدگی بیشتر به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه بیشتر تخلفات مربوط به درج نکردن قیمت و ارائه نکردن فاکتور است، تصریح کرد: واحد‌های صنفی ملزم به نصب برچسب قیمت بر روی کالا‌های عرضه شده در واحد خود هستند و در این راستا متصدیان واحد‌های صنفی ملزم به رعایت قانون نظام صنفی هستند.

صادقی اظهار کرد: بر اساس تدابیر متخذه در خصوص کاهش زمان رسیدگی به شکایت‌های مردمی، شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و ... را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ واحد ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه اطلاع دهند تا در حداقل زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار