انتصاب نماینده شهرداری تهران در شورای حفظ حقوق بیت‌المال

تهران (پانا) - با حکم شهردار تهران، سید امیرحسین شمس به عنوان نماینده شهرداری تهران در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی، منابع طبیعی و حقوق عامه استان تهران معرفی شد.

کد مطلب: ۹۵۷۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شهرنوشت، طی نامه‌ای از سوی شهردار پایتخت خطاب به رئیس کل دادگستری استان تهران سید امیرحسین شمس، مدیر کل حقوقی به عنوان نماینده شهرداری تهران در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی، منابع طبیعی و حقوق عامه استان تهران معرفی شد.

در اجرای بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بر اساس دستورالعمل ریاست وقت قوه قضاییه در سال ۱۳۸۳، شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سطوح کشوری و استانی تشکیل شد. به منظور تحقق کامل اهداف مقرر در دستورالعمل شورای حفظ حقوق بیت المال، برنامه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی حول دو محور اساسی پیشگیری از تصرف و تملک اراضی دولتی و استیفای حقوق دولت که من غیـر حق تصرف یا واگـذار شده است.

این شورا با برقراری رابطـه مستحکم با قوه قضاییه در جلوگیـری از سوء استفاده و حیف و میل اراضی ملی و دولتی متعلق به بیت المال و تلاش در بازگرداندن اراضی مورد تعرض و تصرف زمین‌خواران به جایگاه به حق خود که همان منافع عمومی است، متمرکز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار