برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشاغل خانگی در ۱۷ شهرستان استان آذربایجان غربی

ارومیه (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی از آبان به طور رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد، افزود: در این راستا کارگاه‌های آموزشی و تخصصی مشاغل خانگی و مشاوره‌های مدیریتی و بازاریابی راه اندازی شده و برحسب اولویت ها، دوره ای در ۱۷ شهرستان استان برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۵۶۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشاغل خانگی در ۱۷ شهرستان استان آذربایجان غربی

امین رستم زاده با اشاره به اینکه از وظایف این سازمان ایجاد ارتباط موثر بین علم و عمل است، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی استان در راستای توسعه آذربایجان غربی و ایجاد اشتغال به طرح نوین توسعه مشاغل خانگی ورود پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی در مرحله اول بوده و سه فاز برنامه ریزی شده را با موفقیت طی کرده است، گفت: ۶ هزار نفر در مرحله اول این طرح ثبت نام کرده که ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از آن ها پالایش شده اند.

رستم زاده با اشاره به اینکه در فاز اولیه این طرح به شناسایی و بررسی وضعیت استان پرداخت شد، بیان کرد: فاز دوم و سوم طرح توسعه مشاغل خانگی اقدام به شناسایی پشتیبان برای حمایت از تولید کنندگان و ارائه تسهیلات به آن ها گردید و عمده این پشتیبانان از بانک های متولی این امر و سایر بانک های علاقمند به مشارکت در این طرح انتخاب گردید.

این مدیر مسئول با بیان اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی از آبان به طور رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد، افزود: در این راستا کارگاه های آموزشی و تخصصی مشاغل خانگی و مشاوره های مدیریتی و بازاریابی راه اندازی شده و برحسب اولویت ها، دوره ای در ۱۷ شهرستان استان برگزار می شود.

رستم زاده ادامه داد: بانک ها به عنوان پشتیبان طرح توسعه مشاغل خانگی دو تعهدنامه از صاحب طرح و جهاد دانشگاهی مبنی بر صرف تسهیلات بانکی به ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی در این مرحله بر روی صنعت پوشاک، عرقیات گیاهی و زنبورداری متمرکز شده است، تصریح کرد: در راستای توسعه صنعت پوشاک در استان و با بهره گیری از خدمات شهرداری ها ۴۴۵ طرح پوشاک مورد حمایت قرار می گیرند.

رئیس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه ۳۵۲ طرح زنبورداری و ۳۳۵ طرح عرقیات گیاهی از مشاغل خانگی به عنوان طرح های موفق در این حوزه شناسایی شده اند، تصریح کرد: عمده مشکلات تولید کنندگان جهت راه اندازی کسب و کار موفق بروکرواسی اداری بوده که علاوه بر هدر رفت سرمایه از انگیزه ایجاد فعالیتی سازنده و کسب و کار مطمئن می کاهد، که در این طرح سعی بر رفع کامل این مشکل شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه در راستای آموزش طراحی های بازار پسند جهانی از طراح های مطرح جهانی استفاده می شود، بیان کرد: ۸۵۰ نفر به صورت عملی از بین ۴ هزار و ۵۰۰ متقاضی انتخاب و به بانک های استان معرفی شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار