آسفالت بیش از ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی

ارومیه (پانا) - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت:در قالب طرح ابرار (اقدام ملی برای راه‌های روستایی اولویت دار) بیش از ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت می‌شود.

کد مطلب: ۹۵۶۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
آسفالت بیش از ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی بعنوان یکی از ۵ استان پایلوت کشوری برای اجرای طرح ملی ابرار با هدف ساخت و تکمیل راه‌های روستایی اولویت‌دار در جهت خدمت به روستائیان است که در مرحله نخست آن آسفالت ۴/۲۰۹ کیلومتر از راه‌های روستایی با ابلاغ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

ارسلان شکری افزود: طرح ابرار در روستا‌های ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی شامل شهر‌های ارومیه، اشنویه، بوکان، پلدشت، پیرانشهر، تکاب، چالدران، خوی، سردشت، سلماس، شاهین دژ، ماکو، مهاباد، میاندوآب و نقده اجرا می‌شود که شهرستان ارومیه دارای بیشترین سهم بوده و شهرستان‌های میاندوآب، خوی و سردشت در رده‌های بعدی بیشترین تعداد روستا‌های ابلاغی در این مرحله قرار دارند.

او با اشاره به عملکرد آذربایجان غربی در زمینه اجرای مرحله اول طرح ابرار تاکنون، اظهار داشت: درحال حاضر ۷/۶۳ کیلومتر از راه‌های ۱۷ روستا استان آماده آسفالت بوده و ۵۰ کیلومتر دیگر نیز در ۱۲ روستای دیگر مرحله آماده سازی قرار دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه کلیه عملیات مربوط به اجرای طرح ابرار به صورت امانی و با بهره گیری از امکانات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی انجام می‌گیرد، اضافه کرد: ارزش ریالی این حجم از عملیات آسفالت راه‌های روستایی ۹۵ میلیارد ریال است که برای اجرای آن ۲۰۰ نفر از همکاران و ۱۵۰ دستگاه از ماشین آلات این اداره کل فعالیت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار