«اصل 44 قانون اساسی» در خانۀ هنرمندان اجرایی می‌شود

تهران (پانا) - «اصل 44 قانون اساسی» به نویسندگیِ مریم اسماعیلی و حسین فرخزاده و کارگردانیِ مریم اسماعیلی از یازدهم مهرماه 1398، در سالن استاد انتظامیِ خانۀ هنرمندان روی صحنه خواهد رفت.

کد مطلب: ۹۵۶۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
«اصل 44 قانون اساسی» در خانۀ هنرمندان اجرایی می‌شود

به گزارش روابط عمومی این نمایش، سها آردم، امین محمودی، پیروز محمدی و مریم علی‌یار در آن به ایفای نقش می‌پردازند. در این نمایش، خانواده‌ای متوجه می‌شوند که از زیر پاهای آنان، نفت بالا زده است و در پیِ خلاص‌شدن از خانه به تکاپو می‌افتند؛ اما مشکلاتی گریبان‌گیر آن‌ها می‌شود.
این اثر، تلاشی است برای مداقه در رابطه با مالکیت و هویت انسانی؛ هویتی که در گروی قدرت پیدا و پنهانِ پرسشی چون «مالک چه کسی است؟» همیشه در نوسان است. سعی بر آن است که این اصل را در مرزهای بدن خود ملغی کنیم؛ اما آیا می‌توان مالک بدن خود نبود؟ آیا اصلاً، ما مالکِ بدنمان هستیم؟ مرزهای این مالکیت کجاست؟ تضاد فرد با جمع، چگونه مرزهای این مالکیت را جابه‌جا می‌کند؟ این نمایش، ماجرای بدن، در مواجهه با این پرسش‌ها است؛ پس، برای آنکه مخاطب را با این پرسش مواجه کند، نام آن «اصل ۴۴ قانون اساسی» انتخاب شده است.
دیگر عوامل این متن عبارت‌اند از: دستیاران کارگردان: علی فرازی و مهسا صابری؛ طراح لباس: خورشید شیخوند؛ طراح صحنه: حسام حسینی؛ موسیقی و طراح صدا: امید سعیدی؛ طراح نور: علی کوزه‌گر؛ گریم: یاسمن باقری؛ طراح پوستر و گرافیک: حامد رسول‌آبادی؛ ساخت تیزر: محمد نوحی و روابط عمومی: ندا کاوندی و مهران عشریه.
فروش بلیط اینترنتیِ «اصل 44 قانون اساسی» در سایت تیوال آغاز شده است. این نمایش، از یازدهم تا بیست‌ویکم مهرماه 1398 ساعت 20:30 و از بیست‌ودوم مهرماه تا سوم آبان‌ماه 1398 ساعت 18:30 هرروز، جز شنبه‌ها، به مدت پنجاه دقیقه در سالن استاد انتظامی به نشانیِ خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبیِ باغ هنر، بام‌خانۀ هنرمندان روی صحنه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار