امام جمعه یزد: رئیس جمهور حرف ملت ایران را در سازمان ملل زد‌

یزد (پانا) - امام جمعه یزد گفت: سران کشورهای غربی تلاش بسیار زیادی کردند که رئیس جمهور را مجبور یا متقاعد کنند که حداقل یک مرتبه با رئیس جمهور آمریکا ملاقات کند اما دیدیم که رئیس جمهور حرف ملت ایران را در سازمان ملل زد.

کد مطلب: ۹۵۶۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه یزد: رئیس جمهور حرف ملت ایران را در سازمان ملل زد‌

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با تاکید بر ضرورت توجه به تربیت دینی اظهار داشت: تربیت به نیروهای متعهد، متخصص و متدین در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: تدین سبب می‌شود که افراد نسبت به کاری که انجام می‌دهند تعهد داشته باشند و همین تعهد هم زمینه بهبود امور را فراهم می‌کند وگرنه اگر نیرویی تعهد نداشته باشد قطعا تخصص وی نه تنها کارساز نیست بلکه ممکن است از این تخصص برای مقاصد شوم استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد نمونه این موضوع را سوء استفاده غرب از تخصص و علم برای ظلم به بشر دانست و عنوان کرد: به حمدالله در انقلاب نیروهای متعهد، متدین و متخصص زیاد داریم ولی هنوز نیاز به تربیت چنین افرادی به شکل جدی و زیاد هستیم.

ناصری‌یزدی با بیان اینکه استکبار نمی‌تواند موفقیت جمهوری اسلامی ایران را تحمل کند گفت: کشور و ملت ایران تا پیش از انقلاب اسلامی ایران به صورت کامل تحت سلطه استکبار بودند و آنها به راحتی اموال و دارایی این کشور را به تاراج می‌بردند ولی انقلاب جلوی این غارت آنها را گرفت و به همین دلیل هم آنها کینه انقلاب را به دل دارند.

امام جمعه یزد ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم به نسبت به بیداری مسلمانان نسبت به توطئه‌ها و نیت‌های پلید دشمنان هشدار داده است؛ این موضوع نشان دهنده ضرورت توجه به بصیرت‌افزایی در بین مردم است.

وی با بیان اینکه بر‌اساس روایات اگر کسی دنیایش را صرف مواردی کند که نه در دنیا و نه در آخرت به درد آنها بخورد، عمرش را به غفلت گذرانده ادامه داد: خیلی از جوانان ما می‌بینیم که چند ساعت از وقتشان در روز را صرف فضای مجازی می‌کنند در حالی که بسیاری از این وقت هم بدون کسب هیچ توشه‌ای برای دنیا و آخرتشان است، پس این ساعات به غفلت گذشته است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به روایتی از امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و افزود: آن حضرت دو موضوع ترک مسجد و اطاعت از مفسدان و ظالمان را غفلت عنوان کردند و قرآن کریم هم به مذمت غافلان پرداخته است.

ناصری یزدی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دفاع هشت ساله ما در برابر همه کشورهای دنیا و ایستادگی ایران در برابر این قدرت‌های بزرگ یک دفاع مقدس و با ارزش و اهمیت است که باید همیشه زنده نگاه داشته شود.

امام جمعه یزد با بیان اینکه این ایستادگی و مقاومت از عهده بشر خارج است و تنها خداوند توانایی انجام آن را دارد گفت: خداوند متعال این کار را به دست بندگان صالح خود انجام داد و امام خمینی(ره) را مسئول هدایت این بندگان صالح خدا کرد تا برابر بیش از 50 کشور تا دندان مسلح به برتری و پیروزی برسند.

وی افزود: امروز هم در دنیا ایستادگی و ایثارگری‌هایی که ملت ایران در برابر استکبار انجام می‌دهند و زمینه‌ای شده که تمام دنیا از این روحیه الگوگیری کنند، در واقع همان ایستادگی و فرهنگ حسینی است که در عاشورا وجود داشت.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به اقدامات استکبار در سوریه و عراق و ایجاد داعش برای نابودی اسلام ناب و تشیع اشاره کرد و افزود: امروز همه تحلیل گران و کارشناسان جهان به این نتیجه رسیدند که استکبار توان ایستادن در بربر ایرانی که هشت سال بدون هیچ امکاناتی در برابر کل جهان ایستاد را ندارد چرا که الان ایران به اوج قدرت نظامی و دفاعی دست پیدا کرده است.

ناصری یزدی ادامه داد: امروز تحلیل‌گران جهان به آل‌سعود و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هشدار می‌دهند که ایران را تحریک نکنند و سعی نکنند که در برابر ایران درگیری نظامی به وجود آورند چرا که نتیجه جنگ اصلا به نفع آنها دشمنان ایران نیست.

امام جمعه یزد با بیان اینکه امروز خبرنگاران عربی هشدار می‌دهند اگر آل سعود با ایران درگیر شود نه تنها تجهیزات نفتیشان کاملا نابود می‌شود بلکه آنها دوباره تبدیل به بیابان گردهای دوره گرد می‌شوند خاطرنشان کرد: برخی از کارشناسان غربی و عربی معتقدند که بمباران آرامکو تنها به مانند یک عطسه ایران است و هنوز دنیا هیچ بخشی از قدرت اصلی نظامی ایران را ندیده است.

وی ادامه داد: امروز منطق ما در برابر استکبار همان رویکرد حضرت زینب(س) است و قطعا استکبار نمی‌تواند با پول و زور و قدرت و با ظلم و کشتار فرهنگ ناب اهل بیت و تشیع را نابود کند بلکه هرچه به جلو می‌رویم این فرهنگ در حال گسترش در تمام جهان است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: این روزها در سازمان ملل توطئه های زیادی علیه ایران وجود داشت و فشارهای گسترده ای هم به هیئت ایرانی صورت گرفت و تلاش کردند با مصاحبه ها و فشارهایی که انجام می دهند، ایران را در ضعف قرار داده و ما را مقصر حادثه آرامکو معرفی کنند.

ناصری یزدی افزود: سران کشورهای غربی تلاش بسیار زیادی کردند که رئیس جمهور را مجبور یا متقاعد کنند که حداقل یک مرتبه با رئیس جمهور آمریکا ملاقات کند اما دیدیم که رئیس جمهور حرف ملت ایران را در سازمان ملل زد و حاضر به ملاقات با ترامپ نشد و همین تمام توطئه‌های آنها را خنثی کرد.

امام جمعه یزد ادامه داد: این اتفاق سبب شده که ملت ایران در جهان عزیز شود و روند به گونه‌ای پیش رود که امروز صدای اعتراض سعودی‌ها و صهیونیست‌ها نسبت به این عزت و اقتدار ایران بلند شود.

وی ادامه داد: کارشناسان عرب امروز برای مقایسه ایران و عربستان چنین بررسی می‌کنند که ترامپ برای ملاقات با رئیس جمهور ایران التماس می‌کند و از هر کسی تقاضا می‌کند تا واسطه دیدار شود ولی همین ترامپ عربستان را گاو شیرده می‌داند؛ این عزت و بزرگی که ما امروز در دنیا داریم به واسطه رهنمودها و هدایت‌های مقام معظم رهبری است و هر روز این روند آمریکا را خوار و خفیف‌تر می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار