امام جمعه فیروزکوه:دفاع مقدس فرهنگ معنویت، حکمت، تدبیر و مدیریت را برای ما همراه داشت

فیروزکوه (پانا) - امام جمعه فیروزکوه در خطبه های نماز جمعه گفت: باید با مدیریت جهادی و استفاده از ظرفیت های داخلی خاصه جوانان از این پیچ تاریخی عبور کنیم و نباید نگاهی به بیرون داشته باشیم .

کد مطلب: ۹۵۶۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه فیروزکوه:دفاع مقدس فرهنگ معنویت، حکمت، تدبیر و مدیریت را برای ما همراه داشت

حجت الاسلام امیری ارجمند در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: یکی از معانی تقوای الهی این است که انسان مراقب باشد تا تکالیفش را درست انجام دهد، امر به معروف یعنی امر به خوبیها و نهی از منکر یعنی بازداشتن دیگران از بدیها، انسانها دارای فطرت و عقلانیت هستند و حُسن و قُبح ذاتی را به خوبی درک می کنند.

او در ادامه افزود: در فرهنگ اسلامی یکی از موضوعاتی که مطرح میباشداین است که آیا باید غصه دیگران را هم بخوریم، در نگاه جامعه نگر ما علاوه بر این که امورات مثبت را برای خود می خواهیم بسترها را باید برای دیگران هم فراهم کنیم که دین اسلام به این دیدگاه اهتمام می ورزد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: خدای متعال پیغمبر اسلام(ص) را از جنس خودتان در میان شما قرار داد، در جامعه اسلامی لفظ به شما مربوط نمی شود نداریم،بنابراین احساس تکلیف جمعی وظیفه ما است و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی امری همگانی است.

امام جمعه فیروزکوه اذعان داشت: خدای متعال می فرمایند، به شما اذن داده شده است و اگر مورد تهاجم کسی قرار گرفتید حق ندارید خانه نشین باشید، حتی اگر کسی که برای حفظ مال خود کشته شود شهید محسوب می شود، این امر فرهنگ دفاع از مهاجم را برای ما بیان می کند و خداوند می خواهند بفرمایند انسان های کِسِل نباشید بلکه انسان های برانگیخته و محرک باشید و کسی که جهاد می کند نمی نشیند.

امام جمعه فیروزکوه با بیان اینکه دفاع مقدس فرهنگ معنویت، حکمت، تدبیر و مدیریت را برای ما به ارمغان آورد،گفت: شاهد نقش‌های زیادی در دفاع مقدس بودیم، خدای متعال در هشت سال دفاع مقدس یک گنج بسیار بزرگی به ما داد که در هر عرصه بخواهند از آن بهره مند شوند فرصت هست و برای لحظه به لحظه دفاع مقدس می توان کتاب های فراوانی نوشته شود تا مورد استفاده آیندگان قرار گیرد، گرچه دشمن این فرصت دفاع مقدس را برای ما ایجاد کرد اما سرمایه ای است که می توان از آن استفاده کرد.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیان داشت:جمهوری اسلامی جمهوری عزت و مومنین است و شما بدانید که هر پیامی که از سوی رهبری صادر می شود برگرفته از آموزه‌های دینی است، ما دو راهبرد داریم یا راهبرد تسلیم و سازش و یا راهبرد مقاومت، مومن که پیرو امام حسین(ع) است عزت طلب است و مومنین و جمهوری اسلامی به دنبال عزت هستند و درست است که برای مردم مسلمان و شیعه ایران بسیار سخت می گذرد اما هزینه سازش بیشتر از هزینه راهبرد مقاومت است، اگر دین مدار هستید همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند فتح خرمشهر فتح آب و خاک نیست، بلکه فتح دلها است، اگر توانسته باشیم دلها را فتح کنیم آنگاه پیروز هستیم.

او تصریح کرد: در حکومتی که حاکمش ظالم و یزید زمان باشد زیارت لذتی ندارد، ایران اسلامی پرچم دار راهبرد مقاومت است و می خواهد به دنیا بفهماند که باید چنین باشید، اگر رهبر کشور ما مذاکره با آمریکا را مورد نکوهش قرار می دهند نه به خاطر اصل مذاکره بلکه برای این است که ما اهل مذاکره هستیم اما با چه کسی!!، زمانی که آنان از برجام خارج شدند ما هم بنا به کاهش تعهدات داشتیم.

حجت الاسلام امیری ارجمند گفت: در هفتاد و چهارمین اجلاس سازمان ملل شاهد آن بودیم که بعضی‌ها به بهانه‌های مختلف قصد میانجی گری را داشتند و از آن جایی رئیس جمهور ما درس یافته مکتب جمهوری هستند زیرا کسی که ولایت نداشته باشد بهره ای از ارزشها و آرمانهای اسلامی نمی برد، شکر خدا در آن اجلاس هم سخنان منطقی رئیس جمهور درباره حمایت از فلسطین و یمن، معامله قرن که محکوم به شکست از جانب صهیونیست ها و هم استکبار جهانی را مطرح کردند و تا جایی که کشورهای دیگر به ما گفتند به نفع شما است که مذاکره کنید، مذاکره مجدد در چارچوب برجام دو و سه و... مسائلی از ثبیل کنار گذاشتن مسئله موشک، محکوم کردن جبهه مقاومت و... صورت گیرد.

او خاطر نشان کرد: قبل از اجلاس کشور های اروپایی بیانیه ای در محکومیت جمهوری اسلامی به معنای اینکه ایران اسلامی بود که پهپاد های یمن به سمت عربستان شلیک شد و باعث شد پنجاه الی هفتاد درصد تولید نفت عربستان جلوگیری شود، این یعنی اروپا از خودش هیچ گونه اراده ای ندارد و یک بام و دو هوا است و همراهی اروپا با آمریکا در این اجلاس برای ما بهتر مشخص شد.

این مقام مسئول اذعان داشت: آمریکا هم برای این که دلخوشی به عربستان بدهد گفت که تحریم‌های جدیدی بر علیه ایران داشته باشیم، ما باید به عربستان بگوییم که زمانی که موشک‌های ایران به سمت پهپاد گران قیمت آمریکا در حال پرواز بود عرضه نداشت که در مقابل ایران قد عَلَم کند تا جایی که گفتند از ایران تشکر می کنیم هواپیما مسافربری ما را هدف قرار نداد.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه بیان داشت: ما از ریاست جمهور تشکر می کنیم که در سخنان حکمت آمیز که آمریکا را به عنوان یک راهزن در اجلاس معرفی کردند و به عربستان و هم پیمان آن مانند عمارات و بحرین توصیه کرد که همراهی آمریکا را نکنید و اگر عربستان بخواهد یک اقدام خصمانه داشته باشد، ایران اسلامی، ملت عزیز و رزمندگان عربستان را با خاک یکسان خواهند کرد.

او با بیان اینکه در کشور خود باید از جوانان بهره مند شویم گفت: همانطور که رهبری فرمودند،باید از ظرفیتهای داخلی استفاده کنیم و از جوانان بهره مند شویم مگر در زمان جنگ شهیدان همت، باقری و زین الدین‌ها چند سال داشتند،باید با مدیریت جهادی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی خاصه جوانان باید از این پیچ تاریخی عبور کنیم و نباید نگاهی به بیرون داشته باشیم زیرا نه آمریکا و نه اروپا به درد ما نمی خورند؛ دشمنان لبخند می زنند اما علیه ایران تحریم ها را دارند.

این مقام مسئول افزود: از رئیس قوه قضائیه هم تشکر می کنیم که بحث حقوق شهروندی را مطرح کردند، حقوق شهروندی یعنی یک شهروند حق اقتصادی، اداری و... دارند.

/خبرنگار: فاطمه شاه حسینی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار