فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) استان قم : یاد و خاطره شهدا همیشه ماندگار است

ورامین (پانا) - مراسم یادواره بیست شهید دوران دفاع مقدس روستای محمدآباد عربهااز توابع شهرستان ورامین با حضورفرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) استان قم برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۶۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) استان قم : یاد و خاطره شهدا همیشه ماندگار است

در این یادواره سردار شاهچراغی فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) استان قم در سخنانی اظهار داشت: دفاع مقدس باعث توسعه انقلاب شد و ما هرچه داریم از جانفشانی شهدا و رشادت‌های رزمندگان است که پایه‌های انقلاب را مستحکم کردند.

او در ادامه بیان داشت: اولین ویژگی عاشورای حسینی این بود که هر اتفاقیدر آنجا اتفاق افتاد برای رضای خدا و در راه خدا بود.

او افزود: امام حسین(ع) همه چیز خود را برای رضای خدا داد و خدا نیز عظمتی به ایشان داد که هم اکنون بعد از یکهزار و چهارصد سال از واقعه کربلا هنوز این چراغ خاموش نشده است.

شاهچراغی گفت: امام حسین(ع) در کربلا برای خدا به میدان رفت و به شهادت رسید و شهدای ما هم به شیوه و روش ایشان رفتند و به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب ع استان قم تصریح کرد: دومین ویژگی عاشورا، ماندگاری عاشورا است و در واقع شروع بی پایان و طلوع بدون غروب است و حادثه عاشورا جاودان ماند و در طول تاریخ بر عزت آن نیز افزوده میشود و چراغ شهادت و عاشورا خاموش نخواهد شد.

او اذعان داشت: دشمنان میخواستند مجالس امام حسین (ع) را کم رنگ کنند که چنین نشد و مردم با شور خاصی مراسم‌های محرم را نسبت به گذشته پرشورتر و باشکوهتر برپا کردند.

سردارشاهچراغی خاطر نشان کرد: سومین ویژگی عاشورا اثرگذاری بود و این اثرگذاری در همه جهان دیده می‌شود و همه را تحت تاثیر خود قرار داده است و این سه ویژگی عاشورا در دفاع مقدس هم دیده می‌شود که شهدای ما در راه خدا و امام حسین علیه السلام به شهادت رسیدند.

او تاکید کرد: دفاع مقدس باعث توسعه انقلاب شد و ما هرچه داریم از جانفشانی شهدا و رشادت‌های رزمندگان است که پایه‌های انقلاب را مستحکم کرده است.

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب با بیان اینکه نام و یاد و خاطره شهدا همیشه ماندگار است، افزود: وقتی به وصیت نامه شهدا مراجعه می‌کنیم در آن می‌بینم که برای رضای خدا و عشق به اهل بیت (ع)به میدان رفتند.

او اظهارداشت: فضای مجازی هم اکنون برای خانواده‌ها معضل شده و در این فضا دشمنان تلاش می‌کنند که دیگر عشق به امام حسین(ع) و برگزاری مراسم‌های محرم کم رنگ شود و هم اکنون می‌بینید که تیر دشمنان به سنگ خورده و مجلس امام حسین(ع) پرشورتر از گذشته برپا می‌شود.

شاهچراغی گفت: هدف اصلی برگزاری یادواره‌ها برای احیای ارزشهای دفاع مقدس است و صرفا برای گرامیداشت آنان برگزار نمیشود.

/خبرنگار:مریم قنبری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار