بلا‌های هولناکی که کوله پشتی سنگین بر سر دانش آموزان می‌آورد

عوارض یک طرفه انداختن کیف دوشی

تهران (پانا) - رئیس اداره سلامت نوجوانان و جوانان و مدرسه درباره عوارض کوله پشتی سنگین و کیف دوشی برای سلامت دانش آموزان هشدار داد.

کد مطلب: ۹۵۶۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بلا‌های هولناکی که کوله پشتی سنگین بر سر دانش آموزان می‌آورد

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گلایل اردلان رئیس اداره سلامت نوجوانان و جوانان و مدرسه، اظهار کرد: برای پیشگیری از بروز بیماری‌های اسکلتی در دانش آموزان باید والدین در انتخاب و خرید کوله پشتی دقت بیشتری را انجام دهند، زیرا اگر این وسیله به‌صورت صحیحی مورد استفاده قرار بگیرد برای حمل کتاب مفید است.

او با اشاره به اینکه بنابر گفته کارشناسان کوله پشتی در حفظ و ارتقای سلامت اسکلت بدن از کیف دستی بهتر است، ادامه داد: اگر کوله پشتی به‌درستی انتخاب و مورد استفاده قرار نگیرد باعث تغییر شکل در اندام و بروز درد در ناحیه کمر و ایجاد ناهنجاری‌های قامتی افراد و به‌ویژه دانش آموزان می‌شود و باعث ایجاد ضایعاتی در ستون فقرات در آینده خواهد شد.

اردلان تاکید کرد: اگر وزن دانش‌آموز در حدود ۲۵ کیلوگرم است نباید وزن کیف او بیش از ۲ و نیم کیلوگرم باشد و کارشناسان توصیه می‌کنند که دانش‌آموزان نباید به هیچ عنوان کوله پشتی را در یک طرف از شانه بیندازند، زیرا این کار باعث ایجاد مشکلاتی در هنگام نشستن و ایستادن دانش آموز می‌شود.

رئیس اداره سلامت نوجوانان و جوانان و مدرسه بیان کرد: اگر کوله پشتی سنگین باشد این مسئله باعث شده تا پشت فرد بیش از حد قوس پیدا کند و سر یا تنه به جلو خم شود تا بدن بتواند وزن زیاد کیف را تحمل کند.

عوارض انداختن کوله پشتی بر روی یک شانه

او ادامه داد: اگر کوله پشتی بیش از حد استاندارد وزن داشته باشد یا بر روی یک شانه آویزان باشد باعث خستگی بیش از حد و فشار زیاد بر روی عضلات گردن می‌شود.

اردلان افزود: متاسفانه دیده شده برخی از کوله‌های پشتی دارای بند باریک هستند و این موضوع سبب می‌شود تا رشته‌های عصبی دست‌ها و جریان خون تحت فشار قرار بگیرد و در طول زمان بند باریک باعث گزگز بازو وقتی دست‌های دانش آموزان می‌شود.

رئیس اداره سلامت نوجوانان و جوانان و مدرسه با اشاره به اینکه کوله پشتی باید ۳ سانتی متر بالاتر از گودی کمر قرار گیرد، افزود: عرض بند‌های کوله پشتی باید حداقل ۵ سانتی متر باشد و به‌طور مقارن در پشت بدن قرار بگیرد.

او افزود: دانش آموزان باید هنگام بلند کردن کوله پشتی زانو‌های خود را خم کنند و کتاب‌های سنگین‌تر خود را در مرکز ثقل کیف بگذارند و این کار باعث کاهش آسیب کمر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار