روایت دفاع مقدس آن گونه که بود

کاشان ( پانا) - یکی از فرماندهان فتح خرمشهر گفت: در عملیات بیت المقدس، صبح با عبور از کارون به شلمچه رسیدیم و بعد از تک عراقی‌ها وارد عمل شدیم .دشت شلمچه، فضای وحشتناکی از آتش دشمن شده بود به طوری که به سختی نیروها قابل جابجایی در خاکریز بودند.

کد مطلب: ۹۵۶۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
روایت دفاع مقدس آن گونه که بود

ابوالقاسم معینی در گفت و گو پانا کاشان اظهار کرد: عملیات بیت المقدس، جنگ نفر بود با نفربرها و جنگ تن با تانکها بود. تجهیزات حزب بعث، اصلا در مقابل نیروهای ایرانی قابل مقایسه نبود.
وی افزود: دشتی به وسعت شلمچه، از فراوانی تانک‌ها و سلاح‌های سنگین عراق سیاه شده بود و در مقابل آنها، گروه‌های تک تیرانداز و آرپی‌جی انداز ما بود. جابجایی ادوات در زیر حجم آتش امکان نداشت و هر رزمنده که خودش را به خط می رساند همراه خود دو گلوله آرپی جی می آورد.
وی تصریح کرد:حتی توپ 206 ما مورد اصابت گلوله تانکها قرار گرفت و در یک چشم بر هم زدن، دود شد. آرپی جی زنهای ما بعد از هر شلیک، از ناحیه سر مورد هدف تک تیرانداز های عراقی قرار گرفته و شهید می شدند.
این جانباز جنگ تحمیلی گفت: عملیات بیت المقدس، فضای واقعی شجاعت همراه با ترس بود. اما نسلهای بعد از جنگ واقعیت این جنگ و ایثارگران آن را نمی دانند چون هیچ چیزی از آن نمی دانند .
این فرمانده دفاع مقدس گفت: عراق با همه تجهیزات نتوانست بر ما پیروز شود ولی وقتی فرماندهان ما دچار غفلت شدند، عراق با کمک پشتیبانی همه جانبه استکبار جهانی، به حمله های خود شدت داد ، نیروهای ما را شهید کرد.
معینی افزود: بعد از فتح فاو، معلوم نیست با چه توجیهی، امکانات زیادی را وارد این شهر عراق کردیم که زمان عقب نشینی نتوانستیم هیچ چیزی را برگردانیم.
یکی از جانبازان عملیات فتح خرمشهر گفت: مقاومت رزمندگان و مظلومیت شهدای عملیات بیت المقدس جایی گفته نشده است . واقعیتهای جنگ تحمیلی باید به نسل های حال و آینده گفته شود.
غلامحسین عابد نوش آبادی اظهار کرد: مرحله دوم عملیات بیت المقدس، قرار بود بعد از 15 کیلومتر پیاده روی به پشت مواضع نیروهای عراقی برسیم و مانع از رسیدن تدارکات و جابجایی نیرو به آنها شویم.
وی افزود:حرکت شبانه از بین سنگر عراقی ها دو ساعت به طول انجامید و ساعت ۱۲ شب عملیات شروع شد و ما در زیر آتش دو طرف باید خط مرزی عراق را ببندیم.
وی تصریح کرد:نزدیک ظهر نیروهای شکست خورده عراق که بر میگشتند تعداد و آرایش تانک‌ها به گونه‌ای بود که از دور دست به مانند نخلستان به چشم می خورد. جنگ تن با تانک بود. نیروهای پیاده عراقی در پشت تانکها موضع گرفته بودند و از دو طرف، نیروهای اندک ما را محاصره کردند.
این جانباز جنگ تحمیلی گفت:برگشت به مواضع خودی، شهیدان زیادی از ما گرفت و حتی خودروی حامل نیروهای مجروح ما را با تانک هدف قرار دادند و بچه‌های ما در آتش آن سوختند و در حرکت ماشین، جنازه‌های آنها بیرون پرتاب شد.
این رزمنده عملیات بیت المقدس افزود:این انقلاب با رنج‌های بسیار به ما رسیده است اما با گذشت چند دهه هنوز واقعیت سالهای جنگ تحمیلی به جوانان ما و نسل بعد از جنگ گفته نشده است.
وی گفت:فاجعه جایی بود که هواپیماهای عراقی در هجوم خود از بالای سر ، نیروهای ما را مورد شلیک قرار دادند ، اما هیچ کدام از نیروهای ما در آن شرایط ، تقاضای برگشت به پشت جبهه را نداشتند. به فاصله ۲۴ ساعت، یک گردان به خط رفتیم فقط یک دسته برگشتیم.
عابد تصریح کرد: رزمندگان و ایثارگران امروز هیچ ادعایی و مطالبه ای ندارند اما ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس را حفظ کنیم .
همایش رزمندگان عملیات بیت المقدس در تالار شهدای دولت فرمانداری شهرستان آران وبیدگل برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار