اجرای کلاه سبزهای نیروی دریایی ارتش در تالار وحدت

تهران (پانا) – مراسم رونمایی آلبوم «سروها ایستاده می‌میرند» ساخته حامد صقیری باحضور تکاوران نیروی دریایی ارتش رونمایی شد.

کد مطلب: ۹۵۶۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای کلاه سبزهای نیروی دریایی ارتش در تالار وحدت

در مراسم رونمایی این اثر موسیقایی که شامگاه پنج شنبه ۴ مهرماه ۹۸ در تالار وحدت برگزار شد میهمانانی از فرماندهان و تکاوران نیروی دریایی ارتش حضور داشتند.

این آلبوم روایتی موسیقایی از نبرد ۳۴ روزه دفاع از خرمشهر است که آهنگسازی آن را حامد صقیری برعهده داشته و ارکستر سازهای ایرانی شاهو به اجرا درآورده است.

ناخدا یکم هوشنگ صمدی فرمانده تکاوران نیروی دریایی ارتش در نبرد دفاع از خرمشهر میهمان ویژه مراسم بود که درسخنرانی خود خلاصه ای از نحوه حضور تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر از خرداد ۵۸ ، شروع تحرکات نیروهای عراق در مرز ایران، تا سوم خرداد ۶۱ روز آزادسازی خرمشهر را برای حضار شرح داد خاطرات ناخدا صمدی درباره رشادت‌های نیروهای تکاور ارتش الهام‌بخش صقیری در ساخت این اثر موسیقایی ارکسترال بوده است.

پس از سخنان ناخدا صمدی، ارکستر خنیاگران شاهو که همگی ملبس به یونیفرم تکاوران نیروی دریایی ارتش بودند، برای نخستین بار موسیقی «سروها ایستاده میمیرند» را برای حاضران اجرا کردند.

گروه همخوانان این ارکستر نیز از افسران کلاه سبز نیروی دریایی بودند و شخص ناخدا صمدی نیز باحضور در جمع همخوانان ارکستر در اجرای این موسیقی حماسی مشارکت کرد.

در اجرای این اثر گروه بزرگی از نوازندگان با سازهای کمانچه، چنگ ایرانی، دیوان، بوزوک، تار، بربت، بم تار، رباب، قانون، دمام، سنج، تنبک، ضرب زورخانه، نقاره قشقایی، دف و سنتور حضور داشتند.

حامد صقیری، آهنگساز و رهبر گروه، تاکنون آلبوم‌های متعددی از جمله «سلطانیه»، «شهان آسمانی»، «برمدار تنبور»، «زنان سرزمین من»، «داغ سودای محمد (ص)»، «سخن‌های نهان»، «بی چند و‌چون»، «یادگار یار» را منتشر و همراه با گروه بزرگ سازهای ایرانی شاهو کنسرت‌های مختلفی را در تهران و شهرستان‌های مختلف برگزار کرده است.

گزارش: عاطفه بزرگ‌نیا

عکس: مجید نیک‌نفس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار