مجموعه شعر «محمدطاها، پسر اهواز» در کانون رونمایی شد

اهواز (پانا) -مجموعه شعر «محمدطاها، پسر اهواز» هم‌زمان با برگزاری نخستین مهرواره «شعر خاکریز ماه»، در محل اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در اهواز رونمایی شد.

کد مطلب: ۹۵۶۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
مجموعه شعر «محمدطاها، پسر اهواز» در کانون رونمایی شد

مراسم رونمایی مجموعه شعر «محمدطاها، پسر اهواز» شامگاه چهارشنبه 3 مهرماه 1398، هم‌زمان با برگزاری نخستین مهرواره «شعر خاکریز ماه» با حضور همایون یوسفی نماینده مردم شریف اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی، قادر طراوت پور مشاور مدیرعامل کانون کشور، وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، حجت‌الاسلام سعید سعدی معاون دادگستری خوزستان و تنی چند از دیگر مسئولین و شعرای خوزستانی برگزار شد.
در این مراسم نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های انقلاب اسلامی را دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: ما باید قدر این سرمایه را بدانیم چراکه به‌واسطه آن نعمات زیادی به دست آوردیم.
همایون یوسفی با بیان این‌که هم‌افزایی اقوام، قدرت بازدارندگی، شروع محور مقاومت و ارزش‌گذاری مبانی انقلاب ازجمله نعمت‌هایی هستند که به‌واسطه وقوع جنگ تحمیلی به وجود آمدند افزود: در طول تاریخ انقلاب دشمنان ایران اسلامی با اقدامات خصمانه و برخلاف اخلاق و منش انسانی جنایات زیادی را علیه مردم کشور و این سرزمین رقم زدند که یکی از این ددمنشی‌ها حادثه تروریستی 31 شهریور اهواز بود که در آن جمعی از مردم شریف ایران ازجمله محمدطاها اقدامی خردسال ۴ ساله به دست تروریست‌ها به شهادت رسیدند.
اودر ادامه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ادبی این‌چنین را در پاسداشت مقام شامخ شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کاری ارزشمند دانست و تأکید کرد: تولید و انتشار کتاب پیرامون شهدا می‌تواند مفاهیم و مؤلفه‌های فرهنگی ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده انتقال دهد.
وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و حجت‌الاسلام سعید سعدی معاون دادگستری خوزستان و عضو قدیم مرکز فرهنگی هنری کانون شماره 2 اهواز دیگر سخنران این مراسم بودند که بر اهمیت دوران دفاع مقدس، تجلیل مقام والای شهدا و شعر دفاع مقدس تأکید کردند.
در ادامه برگزاری نخستین مهرواره «شعر خاکریز ماه»، قادر طراوت پور مشاور مدیرعامل کانون کشور، مرتضی حیدری آل کثیر، علی زارعی رضایی، داود رضا کاظمی و تنی چند از دیگر شاعران خوزستانی به خوانش شعر به زبان فارسی و عربی پرداختند.
در پایان این مراسم از مجموعه شعر «محمدطاها، پسر اهواز» به کوشش داود رضا کاظمی که در آن 90 شعر از 72 شاعر خوزستانی و کشوری، محمدطاها اقدامی شهید خردسال حادثه تروریستی 31 شهریور 1397 اهواز را به‌عنوان یک اسطوره مظلومیت معرفی می‌کنند رونمایی شد.

نخستین مهرواره «شعر خاکریز ماه» و آیین رونمایی مجموعه شعر «محمدطاها، پسر اهواز» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خوزستان، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز، اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان در اهواز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار