فرماندار اسلامشهر: بیان خطرات استفاده ازکالای قاچاق نامرغوب زمینه‌سازکاهش استفاده از این کالاهاست

اسلامشهر (پانا) - فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: ضرورت دارد از اقدامات و برنامه های فرهنگی بعنوان مکمل برخوردهای انتظامی و قضائی در زمینه مبارزه با کالای قاچاق استفاده کنیم.

کد مطلب: ۹۵۶۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار اسلامشهر: بیان خطرات استفاده ازکالای قاچاق نامرغوب زمینه‌سازکاهش استفاده از این کالاهاست

مسعود مرسلپور در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: برخورد انتظامی، جریمه و... راهگشا نیست و ضرورت دارد با اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی گسترده و بیان خطرات استفاده از کالای قاچاق نامرغوب زمینه را برای کاهش استفاده از این کالاها در جامعه فراهم کنیم.

او در ادامه با بیان اینکه طرح جامع مبارزه با قاچاق کالا و اشیاء ممنوعه در سه بخش مقابله، عرضه و اقدامات فرهنگی تدوین خواهد شد، افزود: میبایست در حوزه‌های سلامت و فرهنگ کار تلفیقی با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، شبکه بهداشت و درمان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرد .

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه تعداد انبارهای ثبت شده شهرستان از چهل و دو مورد در سال گذشته به هشتاد و پنج انبار ثبت شده در سال جاری افزایش یافته ، بیان داشت: با توجه به برنامه ابلاغی استانی رصد همگانی خوبی در انبارها صورت گرفت و از بسیاری از تخلفات جلوگیری بعمل آمد.

مرسلپور تصریح کرد: فرماندهی انتظامی شهرستان نیز ضمن افزایش گشتهای اطلاعاتی، مواردایست و بازرسی در ورودی و خروجی شهرستان بویژه در موقعیت محور احمد آباد مستوفی و گلدسته نیزاجرا خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر اذعان داشت:کارگروه مبارزه باقاچاق سوخت نیز با مسئولیت فرماندهی انتظامی شهرستان(دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان) و با همکاری و عضویت اداره صمت، اتاق اصناف و پخش فرآورده های نفتی تشکیل می شود.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه کاهش مصرف اقلام ممنوعه در مدارس و دانشگاهها باید در دستور کار قرار گیرد خاطر نشان کرد:میبایست در این حوزه کار فرهنگی بصورت غیرمستقیم انجام شود تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد و آموزش و پرورش اسلامشهر و چهاردانگه ضمن اخذ پیام‌های هشداردهنده فرهنگی با موضوع مضرات کالای قاچاق و اهمیت استفاده از تولیدات داخلی و کالای سلامت محور، از دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و نصب آنها در مدارس اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار