معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر:

۶۲۱ نفر به استخدام آموزش و پرورش استان بوشهر درآمدند

بوشهر(پانا)_معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از اول مهرماه سال جاری ۶۲۱ نفر از معلمان حق‌التدریس، شرکت کنندگان آزمون استخدامی و آموزشیاران سوادآموزی به استخدام این نهاد درآمدند.

کد مطلب: ۹۵۶۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
۶۲۱ نفر به استخدام آموزش و پرورش استان بوشهر درآمدند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، غلامرضا دانش‌فر در نشست توجیهی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: از اول مهرماه سال جاری ۶۲۱ نفر از معلمان حق‌التدریس، شرکت کنندگان آزمون استخدامی و آموزشیاران سوادآموزی به استخدام این نهاد درآمدند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: از مجموع این نیروها ۲۴۹ نفر خرید خدمت، پیش‌دبستانی و حق التدریس هستند و از آموزشیاران واجد شرایط نهضت سواد آموزی هم ۶۵ نفر به عنوان آموزگار ابتدایی جذب آموزش و پرورش شدند.

دانش فر بیان کرد: براساس ماده ۲۸ آزمون استخدامی ۳۰۷ نفر هم با مجوز وزارتخانه به‌صورت پیمانی به استخدام آموزش و پرورش استان درآمدند.

وی تصریح کرد: با آغاز سال تحصیلی جدید ۲۱ نفر با عنوان طلبه وظیفه و ۶۷ نفر سرباز معلم جدید در مدرسه های این استان مشغول تدریس شدند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: رشد ۱۱ هزار نفری دانش آموزان‌ در سال جاری نسبت به سال قبل و بازنشستگی چشمگیر نیروهای باتجربه دو عامل مهم کمبود شدید معلم در استان است.

دانش فر گفت: بخشی از کمبود نیرو با جذب نیروهای سرباز معلم، آموزشیاران سوادآموزی، خرید خدمت آموشی، پیش دبستانی و حق‌التدریس، واگذاری ساعت به نیروهای بازنشسته جبران شده است.

وی اضافه کرد: تا رسیدن به وضعیت مطلوب در تامین نیروی کافی برای نظام تعلیم و تربیت روند جذب نیروهای کارآمد آموزشی ادامه یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار