انتشار متن مکالمه ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین به بمب خبری تبدیل شد

تهران (پانا) - دقایقی پس از انتشار متن کامل مکالمه ماه جولای گذشته دونالد ترامپ با مقام های اوکراینی که کیف را برای انجام تحقیقات علیه "جو بایدن" و پسر او تحت فشار قرار داده است به یک بمب خبری در تمامی رسانه های بین المللی بدل شد.

کد مطلب: ۹۵۶۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
انتشار متن مکالمه ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین به بمب خبری تبدیل شد

به گزارش ایرنا، رسانه های تصویری مانند سی ان ان، فرانس24، الجزیره انگلیسی ، بی.بی.سی فوری به این خبر روی آورده، متن این مکالمه را از مد نظر مخاطبان خود گذراندند و از شدت گرفتن استیضاح شخص دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر دادند.

شبکه سی ان ان گزارش داد که متن انتشار یافته کاخ سفید از مکالمه ماه جولای گذشته نشان می دهد دونالد ترامپ به کرات اوکراین را برای انجام تحقیقات علیه جو بایدن و فرزند وی تحت فشار قرار داده است.

شبکه تلویزیونی فرانس 24 نیز با پرداختن به این خبر افزود که این متن انتشار یافته تایید می کند که ترامپ اوکراین را برای انجام تحقیقات تحت فشار قرار داده است.

بی.بی.سی انگلیسی هم ادامه داد که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز ترامپ را به نقض قانون اساسی این کشور متهم کرد.

"تایلر گریفین" (Taylor Griffin) استراتژیست جمهوریخواه به بی.بی.سی گفت : اقدام رئیس جمهوری آمریکا درباره درخواست از یک کشور خارجی جهت انجام تحقیقاتی که بتواند آنرا علیه رقیب انتخاباتی خود به کار بندد موضوعی است دردسر ساز که به استیضاح وی منجر خواهد شد.

**ترامپ به آمریکا خیانت کرد

دقایقی پس از انتشار این خبر هیلاری کلینتون رقیب شکست خورده ترامپ در انتخابات 2016 آمریکا در حساب توئیتر شخصی خود به آن واکنش نشان داد و نوشت:رئیس جمهوری ایالات متحده به کشورمان خیانت کرد.

**ترامپ فراتر از قانون نیست

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان نیز در پی انتشار متن این نامه اعلام کرد که ترامپ باید جوابگو شود و کسی فراتر از قانون نیست.

ترامپ متهم است در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده است تا در مورد فعالیت های پسر جو بایدن معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و از نامزدهای جدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تحقیق کند. گفته می‌شود ترامپ امیدوار بوده است با یافتن مواردی از تخلفات مالی و تجاری هانتر بایدن پسر جو بایدن، رقیب احتمالی خود در انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری را به چالش بکشد.

همچنین شواهدی وجود دارد که ترامپ یک هفته پیش از تماس تلفنی با زلنسکی، پرداخت وام به دولت اوکراین را متوقف کرد تا کی‌یف را برای همکاری تحت فشار قرار دهد. این مکالمه در حضور یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا انجام گرفت و گزارش این شخص، رسوایی بزرگی را برای رئیس‌جمهوری آمریکا رقم زد.

کاخ سفید و مدیر اطلاعات ملی آمریکا، عالی‌ترین نهاد اطلاعاتی در این کشور ملزم شدند تا متن کامل مکالمه جنجالی ترامپ و زلنسکی را در اختیار کنگره قرار دهند.

مجلس نمایندگان آمریکا بعد از اینکه ترامپ تماس تلفنی خود با رئیس جمهوری اوکراین را تایید کرد و وعده داد که نسخه مکتوب آن را منتشر خواهد کرد، درخواست رسمی استیضاح ترامپ را آغاز کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار