مدیر کل آموزش و پرورش در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق ۱۴ گانه استان زنجان:

مدرسه یک محیط تربیتی است که دیوار ندارد/کلیه‌ی ارگان‌ها باید در بحث یاددهی و یادگیری مشارکت داشته باشند

زنجان (پانا) - گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق 14 گانه استان زنجان صبح امروز در سالن شهید تجلی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۶۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه یک محیط تربیتی است که دیوار ندارد/کلیه‌ی ارگان‌ها باید در بحث یاددهی و یادگیری مشارکت داشته باشند

ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش در این گردهمایی گفت: « تقارن زمانی بهار تعلیم و تربیت با ماه محرم اهمیت پرداختن به مسائل تربیتی را دو چندان می‌کند. پرداختن به مسائل آموزشی و پرورشی بستر تعلیم و تربیت اسلامی و زیر ساخت تمام مسائل آموزشی است.»

رفیعی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان مسابقات قرآنی گفت: «نقش حوزه‌ی تربیتی در این مسابقات بسیار پررنگ بود وعملکرد استان به قدری مطلوب ارزیابی شد که کاظمی معاون پرورشی کشور در این خصوص از استان زنجان تقدیر ویژه‌ای به عمل آورد.»

این مقام مسئول با اشاره به دستاوردهای آموزشی و پرورشی استان زنجان افزود: « مقامات کشوری کسب شده در مسابقات قرآنی نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است، استان زنجان در حوزه‌ی آموزش متوسطه رشد 8 پله‌ای داشته است که همه‌ی این دستاوردها حاصل همگرایی‌ها و تلاشهای مجدانه همکاران بوده است.»

رفیعی با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت گفت: « تعلیم و تربیت یک امر ذاتی است و در تعالیم دینی بسیار به اهمیت این امر اشاره شده است. انسان نباید دیروز و امروزش یکی باشد، همواه باید برای آینده برنامه‌ریزی کند، نه اینکه منتظر باشد که آینده او را تحت تأثیر قرار دهد بلکه باید خود آینده را بسازد. رویکرد آینده باید از سه منظر، آینده‌پژوهی، آینده‌نگاری و آینده اندیشی مد نظر قرار گرفته شود.»

رفیعی روزمرگی را آفت برنامه‌های پرورشی عنوان کرد و گفت: « باید همواره احساس نیاز را در سیستم‌های پرورشی زنده نگه داریم و خود را با آخرین تغییرات روز دنیا وفق داده و به تکنولوژی روز دنیا مجهز شویم و برای حرکت صحیح و پرشتاب به سوی آینده‌ی روشن نیازمند انقلاب نگرشی تربیت و تربیت نگرشی هستیم. باید از اشباهات گذشته درس بگیریم چرا که گذشته چراغ راه آینده است. پرورشی نیازمند بازکاوی، بازسازی و تحول است.»

رفیعی تأکید کرد: «نقش نظارتی آموزش و پرورش بر کلیه فرایند‌های آموزشی در سطح جامعه، خصوصا مدرسه بسیار مهم و کلیدی است. آموزش و پرورش باید بر محتوای آموزش، کانال آموزش و شخص آموزش دهنده کنترل داشته باشد. مدرسه یک محیط تربیتی است که دیوار ندارد و کلیه‌ی ارگان‌ها باید در بحث یاددهی و یادگیری مشارکت داشته باشند در حالی که مدرسه نقش نظارت، مدیریت و تسهیل‌گری دارد.»

÷

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار