اکران فیلم سینمایی «23نفر» در کتابخانه ملی ایران

تهران (پانا) - فیلم سینمایی«23نفر» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور عوامل فیلم در کتابخانه ملی ایران اکران می شود.

کد مطلب: ۹۵۶۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
اکران فیلم سینمایی «23نفر» در کتابخانه ملی ایران

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، همزمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس فیلم سینمایی «23نفر» در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اکران می شود.

این فیلم سینمایی شنبه 6 مهرماه ساعت 14 با حضور عوامل فیلم در تالار همایش قلم کتابخانه ملی ایران به نمایش درخواهد آمد.

«23 نفر» جدیدترین محصول سازمان هنری‌ رسانه‌ای اوج است که مهدی جعفری کارگردانی آن را بر عهده داشته است و رضا نوری، مجید پتکی و عبدالحلیم تقلبی جزو بازیگران اصلی آن هستند.

این اثر سینمایی روایــت گروهــی از رزمنــدگان نوجــوان ایرانــی اســت کــه در جریــان جنــگ ایــران و عــراق در ســال 1361 بــه اســارت نیروهــای عراقــی درآمدنــد. مهدی جعفری پیش از این مستند «23 نفر و آن یک نفر» را تولید کرده بود که جزء اولین آثار در معرفی نوجوانان حاضر در جنگ بود.

آنچه راجع به فیلمنامه می‌توان گفت سوژه بسیار ناب و متفاوت آن است. ضمن اینکه تصویر فوق‌العاده نزدیک و اصطلاحاً کلوزآپی است از وضعیت اسرا در سینمای ایران که تا به حال اینگونه پرداختی را شاهد نبودیم.

فیلم «23 نفر» با تمرکز بر زندگی 23 نوجوان ایرانی اسیر شده در عراق و بررسی رفتارهای این گروه از زمان اسارت تا پذیرفته شدن درخواستشان، یک طیِ طریق زیبا دوره نوجوانی تا جوانی را نشان می دهد تا آنها «مرد» شوند.

اعضای کتابخانه ملی ایران برای تماشای این فیلم می توانند روز شنبه(6مهرماه) از ساعت 9 الی 11:30 برای دریافت بلیت رایگان به نماینده روابط عمومی سازمان مستقر در محوطه آبنمای کتابخانه ملی مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار