روایت زنانه از جنگ در برنامه "کُرسی دانایی"

اصفهان (پانا) - برنامه "کُرسی دانایی" هر روز تا ۴ مهر با حضور نویسندگان زن دفاع مقدس در فرهنگسرای پایداری میزبان شهروندان است.

کد مطلب: ۹۵۶۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
روایت زنانه از جنگ در برنامه "کُرسی دانایی"

حالا دیگر ادبیات دفاع مقدس در کشور ما برای خود جای مهم و ارزنده ای دارد که هیچ منتقد و کارشناس حتی غیرمنصف هم نمی تواند منکر آن شود، اینکه کتاب های دفاع مقدس در زمره پرفروش ترین کتاب ها قرار گرفته است، اینکه رمان های دفاع مقدس ما در کشورهای دیگر ترجمه می شوند و نسخه ترجمه شده آن ها با اقبال و موفقیت همراه بوده، همه و همه نشان از جایگاه ویژه این نوع ادبیات دارند.
نویسندگان زن به سهم خود در این وادی، آثاری را عرضه کرده اند که این آثار را می‏توان از دو منظر مورد توجه قرار داد.، بخشی که به سال‏های دفاع مقدس می‏پردازد و بخشی که دوران پس از جنگ و بازتاب آن را بر نسل بازمانده در نظر می‏گیرد.
مدیر دفتر تخصصی بانوان آفتاب در رابطه با برنامه کُرسی دانایی گفت: این برنامه کاری مشترک از دفتر تخصصی آفتاب و فرهنگسرای پایداری از مراکز فرهنگی وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، بنیاد حفظ آثار و ارزش های اسلامی و بسیج سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان است.
لیلا لندی افزود: در کُرسی دانایی کتاب هایی که در خصوصی دفاع مقدس توسط بانوان نویسنده نوشته شده اند توسط خود نویسندگان معرفی می شوند و نمایشگاهی از همین کتاب ها برای فروش آن ها آماده شده است.
وی اظهار داشت: در این نمایشگاه آثاری چون "لبخند مادرانه" اثر اشرف سیف الدینی، "پیاده سازی جانبازان" اثر طیبه کیانی، مجموعه "۵ دقیقه با بهشتیان" اثر الهه حاجی حسینی و ... ارائه شده است.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه در فرهنگسرای پایداری دایر است، خاطرنشان کرد: برنامه کُرسی دانایی از ۳۱ شهریور آغاز شده و تا ۴ مهرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ همه روزه میزبان عموم شهروندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار