سند سیاست‌های اشتغال دانش‌آموختگان به تصویب رسید

تهران (پانا) - دبیر شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور از تصویب سند سیاست‌های اشتغال دانش‌آموختگان در جلسه 122 شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۶۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
سند سیاست‌های اشتغال دانش‌آموختگان به تصویب رسید

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور کبگانیان گفت: در جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور بندهای پایانی سند سیاست‌های اشتغال دانش‌آموختگان به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: اعطای مجوزهای مشاغل حرفه‌ای، تشویق نهادهای عمومی غیردولتی به کارآفرینی و افزایش کارآمدی کارآموزی‌ها و مبحث افزایش فرهنگ عمومی اشتغال از مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی نهایی قرار گرفت.

کبگانیان با اشاره به ماده 6 این سند راجع به اعطای مجوزهای مشاغل حرفه‌ای گفت: در زمینه اعطای مجوز مشاغل حرفه‌ای برخی ناهماهنگی‌هایی وجود دارد که قرار شد یک بازنگری روی این مسئله صورت گیرد.

وی با اشاره به موضوع افزایش کارآمدی کارآموزی‌ها افزود: ما می‌دانیم که کارآموزی‌ها دوره‌های مهمی در دانشگاه‌ها هستند اما اکنون کارآمدی‌های لازم را ندارند و لذا از دستگاه‌های مختلف درخواست شد که روی موضوع افزایش کارآمدی کارآموزی‌ها حتماً طراحی خاص صورت گیرد و ظرف 6 ماه پیشنهاد اجرایی-سازی ماده 6 این سند ارائه شود.

دبیر شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: مبحث فرهنگ عمومی اشتغال نیز از مواردی بود که در این جلسه پیشنهاد شد و به عنوان ماده 7 این سند در نظر گرفته شد.

وی افزود: در این جلسه پیشنهاد شد دستگاه‌هایی مثل وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما با همکاری شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح افزایش فرهنگ عمومی اشتغال برای دانش‌آموختگان را طراحی کنند.

کبگانیان ادامه داد: موضوع ماده ۸ این سند نظارت و ارزیابی بود که مسئولیت آن برعهده ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور خواهد بود تا گزارش سالانه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی بدهد.

دبیر شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با اشاره به دستور جلسه دوم ستاد گفت: استان سیستان و بلوچستان درخواست تبدیل دانشکده ایرانشهر به دانشگاه را داشت که در این رابطه قائم مقام و معاون اموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موافقت وزارت خانه و موافقت شورای گسترش وزارت بهداشت را تشریح کردند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولیت نظارت و اجرایی‌سازی سند آمایش آموزش عالی کشور با ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی است، گفت: با پیشنهاد اعضا تبصره‌ای اجرایی به این شکل به تصویب رسید که «تشکیل دانشگاه علوم پزشکی استانی جدید منوط به تشکیل استان جدید است و در موارد استثنایی تشکیل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مستقل در استان‌های موجود بسیار محدود و منوط به تأمین استانداردهای اعتبار بخشی مصوب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی و تحصیل شرایط تعیین شده بر اساس شاخص‌های مساحتی و جمعیتی استان و شاخص‌های مساحتی است که در صورت وجود چنین مواردی پس از تصویب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی و تصویب در شورای راهبری ستاد نقشه جامع علمی کشور موضوع به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت ابلاغ ارجاع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار