کدام استان‌ها بارانی می‌شوند

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی شرایط جوی کشور را طی روزهای آینده تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۵۶۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
کدام استان‌ها بارانی می‌شوند

احد وظیفه با اشاره به وضع جوی کشور به پانا گفت: طی پنج روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان و برخی نقاط هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب و شرق فارس در برخی ساعات رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق و وزش باد موقتی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: همین وضع را روز جمعه علاوه بر مناطق مذکور در دامنه‌های جنوبی زاگرس در استان کهکیلویه و بویر احمد خواهیم داشت.

وظیفه با بیان اینکه شرق تنگه هرمز و دریای عمان طی پنج روز آینده مواج و متلاطم خواهند بود، تصریح کرد: روزهای شنبه و یکشنبه مجددا بارش‌ها در سواحل دریای خزر شروع خواهد شد که کاهش نسبی دما را در این مناطق به همراه خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه از نظر وضعجوی آسمان امروز تهران صاف خواهد بود گفت: حداکثر دما امروز در تهران به ۳۵ درجه می‌رسد.

وظیفه ادامه داد: با توجه به بارش‌هایی که در مناطق جنوبی کشور اشاره شد آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی وجود دارد و برخورد صاعقه در مناطق مرتفع نیز احتمال دارد از این رو از هموطنان عزیز می‌خواهیم از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: شهرکرد با دمای ۴ درجه خنک‌ترین و اهواز با دمای ۴۵ درجه گرم‌ترین مراکز استان بوده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار