روحانی در دیدار مرکل: بیانیه اروپا اتهام زنی به ایران بود

تهران (پانا) - حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کردند.

کد مطلب: ۹۵۶۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
روحانی در دیدار مرکل: بیانیه اروپا اتهام زنی به ایران بود

دیدار مرکل و روحانی در حالی انجام شد که این دیدار پیش از این برنامه ریزی نشده بودو چند ساعت پیش خبر آن از سوی پروزیر اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری منتشر شد.

سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و بریتانیا شب گذشته در بیانیه ایران را متهم حمله به آرامکو کردند و خواهان مذاکرات تازه ای با ایران در زمینه موشکی و هسته ای شدند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه شب گذشته در دیداری 90 دقیقه ای با روحانی گفت و گو کرد که جزئیات زیادی از آن منتشر نشد.

نشست وزرای امور خارجه ایران و 4+1 فردا برگزار می شود و این در حالی است که مکرون ساعتی پیش نسبت حصول پیشرفت‌های بر سر مسئله هسته‌ای ایران ابراز امیدواری کرد.

روحانی در دیدار با مرکل ضمن اشاره به این که آلمان همیشه یک شریک بسیار مهم برای ایران بوده است، بر تداوم این روابط سنتی و دوستانه تاکید نمود.

رئیس جمهوری همچنین با تاکید بر وظایف و مسئولیت سایر طرف های برجام و از جمله آلمان برای حفظ این توافق مهم بین المللی بعد از خروج یکجانبه آمریکا از آن بیانیه اخیر فرانسه، انگلیس و آلمان را اتهام‌زنی بی اساس به ایران عنوان کرد.

آنگلا مرکل نیز در پاسخ، ضمن تکرار حمایت از تداوم برجام، خواستار احترام به این توافق مهم بین المللی و لغو تحریم ها شد و بر عزم آلمان و سایر کشورهای اروپایی برای عملیاتی کردن سریع‌تر اینستکس تاکید نمود.

او همچنین در مورد پیشنهاد ائتلاف امید یا طرح صلح هرمز، گفت: با علاقه مندی این ابتکار را بررسی خواهند کرد و از هر اقدام مدبرانه برای کاهش تنش ها در منطقه حمایت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار