امضای تفاهم‌نامه‌ میان سازمان بهزیستی و جهاددانشگاهی

تهران (پانا) - آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین سازمان بهزیستی کشور و جهاد دانشگاهی با حضور وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور و حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۶۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم‌نامه‌ میان سازمان بهزیستی و جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی، وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور با گرامیداشت یاد شهدای بهزیستی در هفته دفاع مقدس، گفت: این افراد عاشقانه به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و خانواده‌ای نداشتند که پس از شهادت منتظر بازگشت آن‌ها باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بهزیستی فعالیت‌های متفاوت و متکثر دارد، بر به‌زیستن آحاد جامعه تاکید کرد و افزود: باید شرایطی برای بهتر زندگی کردن جامعه فراهم کنیم. این در حالی است که بهزیستی مسئولیت ۱۵ هزار مهد کودک، ۲ هزار مرکز مشاوره و روانشناسی، یکهزار مرکز نگهداری شبانه‌روزی سالمندان، معلولان و بیماران روانی و یکهزار و ۶۰۰ مرکز توانبخشی روزانه را عهده‌دار دارد؛ اکنون یک میلیون و ۴۵۰ هزار فرد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی است و یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار نیز از محل بودجه بهزیستی و محل هدفمندی یارانه‌ها مستمری دریافت می‌کنند.

وی در ادامه هدف اول را پیشگیری از معلولیت و وقوع آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: هدف دوم توانمندی این افراد است که حتی در این زمینه در حوزه تامین مسکن این عزیزان اقداماتی صورت گرفته است؛ چنانکه در حال حاضر ۱۰۳ هزار واحد مسکونی تسهیل شده است که از این تعداد ۷۰ هزار مسکن در دولت تدبیر و امید واگذار و ۵۰ هزار در دست احداث است؛ این در حالی است که اکنون ۱۱۳ خانوار پشت نوبت دریافت مسکن قرار دارند.

رئیس سازمان بهزیستی با تأکید بر اینکه تلاش بهزیستی بر پیشگیری از معلولیت و وقوع آسیب اجتماعی است، گفت: در صورت بروز معلولیت یا آسیب اجتماعی نیز از این افراد حمایت می‌کنیم. همچنین این سازمان در حوزه مسکن و اشتغال معلولان نیز فعالیت‌های زیادی انجام داده است.

قبادی دانا در پایان با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه اشتغال افراد تحت پوشش، یادآور شد: تجربیات خوبی برای توانمندسازی جامعه هدف کسب شده است؛ امیدواریم برای تبلیغ و تبیین بهتر زیستن بتوانیم از پتانسیل دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا جهاد دانشگاهی بهره‌مند شویم؛ همچنین در حوزه فعالیت‌های قرآنی اقدامات خوبی انجام شده که باید توسعه یابد. پژوهش و فناوری نیز از بخش‌هایی است که می‌توان در همکاری مشترک از آنها استفاده بهینه داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار