کشف استعدادها و پیدا کردن نگاه‌های نو در بستر سینمای آکادمیک؛ صحبتی با کاوه سجادی حسینی درباره جشنواره فیلم خورشید

تهران (پانا) - داور هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید معتقد است، امروز شاهد حضور جوانانی در سینما هستیم که حرف خودشان را دور از هر تمجید یا تشری به گوش مخاطبان خود می‌رسانند.

کد مطلب: ۹۵۶۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
کشف استعدادها و پیدا کردن نگاه‌های نو در بستر سینمای آکادمیک؛ صحبتی با کاوه سجادی حسینی درباره جشنواره فیلم خورشید

کاوه سجادی حسینی کارگردان سینما و داور هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره این جشنواره، گفت: جشنواره خورشید از جنس جشنواره‌هایی است که در وضعیت فیلم سازی کشور می‌تواند تاثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: جشنواره مستقل فیلم خورشید باید رشد کند و اتفاقات مثبتی برایش رخ دهد، این جشنواره باید مورد حمایت مادی و معنوی قرار بگیرد تا ارتقا پیدا کند.
این کارگردان درباره لزوم بالا رفتن سطح کیفی جشنواره خورشید توضیح داد: با ارتقا پیدا کردن جشنواره سطح کیفی آن بالا می‌رود و فیلم‌های تاثیرگذار بیشتری ساخته می‌شوند.
وی افزود: صنعت فیلمسازی به برگزاری انواع جشنواره‌های فیلم برای رشد و شکوفایی فیلمسازان نیاز دارد.
کارگردان فیلم «بوفالو» با اشاره به حمایت‌هایی که جشنواره خورشید از ارگان‌های دولتی انتظار دارد عنوان کرد: به نظرم به میزان کافی به جشنواره خورشید بها داده شده است، این جنس جشنواره‌هایی که به فیلم کوتاه و تجربه گرا اهمیت می‌دهند باید برای کشف استعدادها و پیدا کردن نگاه‌های نو در بستری که سینمای آکادمیک در آن جریان دارد، قدم بردارند.
وی همچنین درباره حمایت ارگان‌های دولتی از جشنواره‌های خصوصی گفت: فستیوال‌های خصوصی به حمایت ارگان‌های دولتی نیاز دارند اما اگر بخواهند کمک‌های مالی از آن‌ها بگیرند مسیر حرکتشان تغییر می‌کند و ناخواسته شبیه جشنواره‌های دیگر می‌شود، خصوصی بودن این جشنواره باعث شناخته شدن آن می‌شود.
سجادی حسینی همچنین درباره حضور جوانان در جشنواره مستقل فیلم خوشید تصریح کرد: مثل همیشه جشنواره‌های فیلم حضور فیلمسازان جوان را طلب می‌کنند و به نظرم باید ببینیم چه اتفاقی قرار است بیوفتد. فیلمسازان جوان حرف خودشان را دور از هر تمجید یا تشری به گوش مخاطبان خود می‌رسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار