رئیس انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی: دستگاه‌های متولی به تولید و صادرات ماشین‌الات بخش کشاورزی بی‌‌توجه هستند

تهران (پانا) – رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی با انتقاد از بی‌مهری برخی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها به تولید و صادرات ماشین‌آلات و تجهیزات و تکنولوژی‌های روز تولید در بخش کشاورزی می‌گوید وزارت صنعت باید با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های زیرمجموعه برای افزایش صادرات تلاش کند. این درحالی است که اکنون تنها 15 درصد از تولیدات شرکت‌ها صادر می‌شود.

کد مطلب: ۹۵۶۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی: دستگاه‌های متولی به تولید و صادرات ماشین‌الات بخش کشاورزی بی‌‌توجه هستند

حمیدرضا نامی با اشاره به تلاش‌هایی که از 2 سال پیش برای عرضه ماشین‌الات کشاورزی تولید داخلی در نمایشگاه‌های خارجی انجام شده است، گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی اکنون به دلیل مشکلات ناشی از تولید و صادرات با 50 درصد ظرفیت خود درحال فعالیت هستند و اگرچه مصرف این تولیدات در بخش کشاورزی است اما متولی اصلی تولید و صادرات این محصولات وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی با انتقاد از بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها در تامین مواد اولیه مورد نیاز این واحدها، ادامه داد: روابط اقتصادی متاثر از وضع سیاسی کشورها تغییر کرده است و این فضا همکاری بیشتر بخش خصوصی و دولت را می‌طلبد. البته بدنه دولت به تازه‌گی برای حضور تشکل‌های بخش خصوصی اقدام‌هایی را انجام داده است.

نامی از تفاهم‌نامه میان انجمن تولیدکنندگان تجهیزات و ماشین‌الات کشاورزی و نظام صنفی کشاورزی خبر داد و افزود:‌ بخش کشاورزی بدون استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی قادر به گذر از وضع سنتی به مدرن نخواهد بود و تامین نیازهای بازار داخلی کشور به حمایت همکاری بیشتر بخش خصوصی و دولتی نیازمند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار