افتتـاح پنجمین کتابخانه آموزشگاهی خیـرساز درکاشمر

کاشمر(پانا) - پنجمین کتابخانه آموزشگاهی خیرساز کاشمر در دبیرستان متوسطه اول دخترانه شبانه روزی برادران طباطبایی این شهرستان افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۵۶۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد

این کتابخانه مشارکتی با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیرآموزش وپرورش، اعضای شورای اداری شهرستان، خیران، اولیا و دانش‌آموزان، باهزینه‌ای بالغ بر 130 میلیون ریال و با 1500 جلد کتاب آموزشی، علمی و فرهنگی افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم فرماندار کاشمر با قدردانی از خانواده شادروان حاج علی توانگر (پدر شهیدان توانگر) که به یاد پدر خود چنین اقدام خیرخواهانه‌‎ای انجام دادند و 80درصد هزینه تجهیز و تکمیل این کتابخانه را پرداختند، گفت: آموزش و پرورش شهرستان از حضور خیران نهایت بهره را برده و طی سال‌های اخیر خیران میلیون‌ها تومان به حوزه آموزش و پرورش کمک کرده‌اند.

مسلم ساقی با ابراز خرسندی از انتخاب شعار امسال آموزش و پرورش کاشمر با عنوان «مشارکت‌‌جویی، مهارت‌آموزی و آموزش برای زندگی» افزود: امروزه نیاز مبرم جامعه توجه به مسائل اجتماعی است و مشارکت‌جویی، آموزش برای زندگی و امیدآفرینی کلید واژه‎هایی هستند که به آنها نیاز داریم.

وی اظهار کرد: در این راستا مشارکت دانش‌آموزان در برنامه‎های مختلف باید افزایش یابد. دانش‌آموزان باید مطالبه‎گر باشند و در طول سال تحصیلی در حوزه کتاب و کتابخوانی مشارکت کنند.

امام جمعه کاشمر نیز در این مراسم با تبریک سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس به دانش‌آموزان توصیه کرد قدر خود را بدانند و با دشمن‌شناسی خود را برای خانواده، نظام و انقلاب حفظ کنند.

حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی گفت: رمز موفقیت همه ما در برابر بلاها و مشکلات، دوری جستن از آسیب‌‎های جسمی، فکری و عقیدتی و قرار گرفتن در پناه خدا و تلاش برای کسب علم و دانش همراه با اخلاق است.

وی افزود: در حالی که سایر کشورها با آشفتگی ‎هایی مواجه هستند، کشور ما در نتیجه فداکاری و گذشت هشت ساله رزمندگان در دوران دفاع مقدس عزت و اقتدار خود را حفظ کرده است.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر نیز گفت: در شعار امسال آموزش و پرورش بر مشارکت‌پذیری و مهارت‌آموزی و آموزش برای زندگی تاکید شده است تا دانش‌آموزان برای حیات طیبه که نهایت ارزش‌‌های دین اسلام است آماده باشند.

علی طاهریان با اشاره به یکصدمین سال تاسیس آموزش و پرورش کاشمر از تاسیس مرکز اسناد آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد.

وی با قدردانی از خانواده‎ها برای همراهی آنان با آموزش و پرورش شهرستان افزود: حضور خانواده‎ها در مدارس نشان‌دهنده درک اهمیت تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است.

با آغاز سال تحصیلی جدید 32 هزاردانش آموز در کاشمر راهی مدارس شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار