یازده هزار و هفتصد دانش آموز زبرخانی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

پانا (زبرخان) - با نواختن زنگ مهر و زنگ مقاومت و ایثار بیش از یازده هزاردانش آموز در 125آموزشگاه سال تحصیلی 99-1398را در منطقه زبرخان آغاز کردند.

کد مطلب: ۹۵۶۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
یازده هزار و هفتصد دانش آموز زبرخانی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

به گزارش خبرنگار پانا، آیین نمادین بازگشایی مدارس این منطقه با حضو ربخشدار زبرخان، نماینده مدیر کل آموزش وپرورش خراسان رضوی وجمعی از مسئولین محلی در هنرستان کاردانش ابراهیمی 4 شهر قدمگاه برگزارشد و با به صدا در آمدن زنگ مهر و زنگ مقاومت و ایثار سال تحصیلی جدید در منطقه زبرخان آغاز گردید.

بخشدار زبرخان پروژه مهر را مهمترین پروژه ها دانست و افزود: علم زیربنای توسعه و موتور محرکه جامعه است و پیشرفت اجتماع نیز در گرو آن است و به همین جهت زنگ مهر از مهمترین زنگ هایی است که نواخته می شود.

نصرآبادی ضمن تقدیر و تشکر از اداره آموزش و پرورش و همچنین از سایر نهادهایی که در پروژه مهر تلاش نمودند افزود: سال تحصیلی گذشته سال بسیار درخشان و پرباری برای آموزش و پرورش زبرخان بود و دانش آموزان در رقابت های مختلف علمی، فرهنگی، قرآنی و ورزشی در سطح استان و کشور خوش درخشیدند.

وی خطاب به دانش آموزان مدارس زبرخان گفت: امروز در اولین روز سال تحصیلی جدید با توکل به خداوند سال خوبی را شروع کنید و امید داشته باشید چرا که در دین مبین اسلام علم اموزی و کسب علم دانش و تعلیم تربیت به عنوان نور توصیف شده و همین باعث شده که معلمین و دانش اموزان نام مبارکی داشته باشند.

نصرآبادی بیان کرد: هر کاری را با برنامه ریزی آغاز کنید و مدیریت زمان داشته باشید و از همین امروز برای آینده خود تصمیم بگیرید، همچنین فرصت طلبی را به معنای مثبت آن در دستور کارتان قرار دهید، چرا که فرصت ها همان گونه که امام علی(ع) می فرمایند، مانند ابر درگذرند، پس هرگاه فرصتی ایجاد شد آن را غنیمت شمارید تا پشیمان نشوید، لذا باید هنرمندانه نقاط ضعف خود را به نقاط قوت و تغییرات محیطی را به فرصت تبدیل کنید.

رییس اداره آموزش و پرورش زبرخان با بیان اینکه یازده هزار و هفتصد دانش آموز و حدود ۱۰۰۰ معلم در قالب ۱۲۵ آموزشگاه سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند، تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته دانش آموزان زبرخان در تمامی ساحتهای تعلیم و تربیت خوش درخشیدند و از زحمات تمامی معلمین و مدیران مدارس تشکر می کنیم.

تاراش با اشاره به شعار جدید اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی امسال با توجه به سند تحول بنیادین و ساحتهای شش گانه شعار بسیار خوبی را انتخاب کرده و ما باید تمام برنامه ها و فعالیت هایمان را به سمت امیدآفرینی، مشارکت پذیری و مهارت آموزی جهت دهیم.

وی امید آفرینی را زیرساخت شخصیت هر انسان دانست و افزود: اگر انسان در زندگی خود امید نداشته باشد دیگر انگیزه ای برای فعالیت و آینده خود ندارد و جامعه دچار ضرر و زیان های زیادی خواهد شد و امیدآفرینی باید در مدارس تقویت شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش زبرخان در ادامه گفت: اگر میخواهیم جامعه ی خوب و مطلوبی داشته باشیم تمام اقشار جامعه باید با آموزش و پرورش مشارکت و همکاری داشته باشند و در راستای شعار آموزش و پرورش استان خراسان رضوی علاوه بر تعلیم و تربیت باید به دانش آموزان از مقطع ابتدایی تا متوسطه مهارت آموزش داد و آن ها را برای ورود به اجتماع آماده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار