آموزش و پرورش باید در انسجام فرهنگی جامعه نقش آفرین باشد

ارومیه (پانا) - دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید در انسجام فرهنگی جامعه نقش آفرین باشد؛ گفت: باید استراتژی های مدیریت فرهنگ مدرسه مورد توجه قرار گیرد تا از چالشهای فرهنگی در جامعه پیشگیری شود.

کد مطلب: ۹۵۶۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش باید در انسجام فرهنگی جامعه نقش آفرین باشد

مهدی نوید ادهم، در نشست تبیین مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش استان با حضور دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش که در محل سالن اندیشه اداره کل آموزش و پرروش استان برگزار شد؛ اظهار داشت: عملیاتی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بطور جد در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه همگرایی ذهنی برای مدیریت برنامه محور آموزش و پرورش بوجود آمده است؛ افزود: ثبات مدیریت شرط موفقیت نظام تعلیم و تربیت است.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: همه وزرای آموزش و پرورش اخیر بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: مفاهیم تحول آفرین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید بخوبی درک شود تا اثر بخشی لازم را داشته باشد.

نوید ادهم خاطر نشان کرد: مفهوم تربیت در سند تحول بنیادین، شش ساحت سند تحول اعم ازتربیت دینی و اخلاقی، تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیبا شناختی، تربیت اقتصادی و حرفه ای و تربیت علمی و فناوری را شامل می شود.

وی بیان کرد: تحول بنیادین زمانی رخ می دهد که نظام آموزشی را به یک نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل شود و هر سیاست و برنامه ریزی در آموزش و پرورش باید با مقیاس رویکرد فرهنگی و تربیتی سنجیده شود.

نودید ادهم با اذعان به اینکه بر اساس سند تحول بنیادین، تربیت پذیری هدف است نه تربیت کردن؛ افزود: رویکرد فرهنگی و تربیتی یعنی فراهم آوردن زمینه تربیت پذیری دانش آموزان متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی.

وی خاطر نشان کرد: استان آذربایجان غربی استان چند فرهنگی است با اقوام مختلف و تنوع فرهنگی لذا آموزش و پرورش باید با اقتضائات فرهنگی جامعه هماهنگ باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: استان آذربایجان غربی به دو نوع برنامه نیاز دارد؛ یکی برنامه های معمول وزارت آموزش و پرورش و دیگری برنامه های فرهنگی ویژه بوم فرهنگ استان.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید در انسجام فرهنگی جامعه نقش آفرین باشد؛ گفت: باید استراتژی های مدیریت فرهنگ مدرسه مورد توجه قرار گیرد تا از چالشهای فرهنگی در جامعه پیشگیری شود.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: تکوین و تعالی هویت جوان اعم از هویت قومی و محلی، هویت ایرانی، هویت اسلامی و هویت جهانی مورد تاکید سند تحول بنیادین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار