در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل

روحانی: بیانیه کشورهای اروپایی اتهام‌زنی بی اساس به ایران است

تهران (پانا) - رؤسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه درباره جزئیات تلاش‌های فرانسه و سایر طرف‌های باقیمانده در برجام برای حفظ و اجرای تعهدات این توافق به عنوان توافقی چندجانبه و بین المللی رایزنی و بر توسعه و تحکیم مناسبات و همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تهران- – پاریس تاکید کردند.

کد مطلب: ۹۵۶۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: بیانیه کشورهای اروپایی اتهام‌زنی بی اساس به ایران  است

حسن روحانی و امانوئل مکرون عصر سه شنبه به وقت محلی نیویورک در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مورد علاقه ایران و فرانسه، شرایط حساس منطقه و ابتکار جدید روحانی برای حفظ امنیت منطقه خلیج فارس موسوم به «ابتکار صلح هرمز» تبادل نظر کردند و بر عزم خود برای توسعه روابط و همکاری در عرصه‌های مختلف دو جانبه و بین‌المللی تاکید کردند.

روحانی در این دیدار ضمن تاکید بر وظایف و مسئولیت سایر طرف‌های برجام و از جمله فرانسه برای حفظ این توافق مهم بین‌المللی بعد از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از آن؛ بیانیه کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان را اتهام‌زنی بی اساس به جمهوری اسلامی ایران عنوان و از آن انتقاد کرد.

تروئیکای اروپا شب گذشته در بیانیه‌ای ایران را مسئول در حمله یمن به تأسیسات نفتی عربستان خواند.

امانوئل مکرون نیز در این دیدار ضمن استقبال از طرح روحانی برای امنیت منطقه، به تشریح تلاش‌های فرانسه برای کمک به اجرای برجام پرداخت و همکاری اروپا با سایر طرف‌های این توافق به ویژه روسیه و چین را ضروری دانست.

رئیس‌جمهوری فرانسه تعامل و گفت‌وگو با ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه و نیز تداوم روابط سازنده پاریس - تهران تاکید کرد.

در این بیانیه سه کشور اروپایی مدعی شدند که همچنان از توافق هسته‌ای سال 2015 حمایت می‌کنند و از ایران خواستند تا به اجرای کامل تعهدات برجامی خود بازگردد.

تروئیکای اروپایی در این بیانیه اضافه کردند:«زمان آن فرا رسیده که ایران چارچوب مذاکرات طولانی مدت درباره برنامه هسته‌ای، موضوعات امنیت منطقه‌ای را که شامل برنامه‌های موشکی‌اش می‌شود، بپذیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار