در گفت‌وگو با پانا

اکبر فلاح: ناداوری بخشی از کشتی و طبیعی است

کسب ۳ سهمیه المپیک از سوی کشتیگیران آزادکار در مسابقات قهرمانی جهان قابل قبول بود

تهران (پانا) – پیشکسوت کشتی آزاد ایران عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان را قابل قبول ارزیابی کرد.

کد مطلب: ۹۵۶۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اکبر فلاح: ناداوری بخشی از کشتی و طبیعی است

اکبر فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی جهان گفت: به نظرم کارنامه‌ای که به دست آمد نتایجی خوبی داشت. کشتی‌گیرانی که انتظار می‌رفت مدال کسب کنند آن را به دست آورند. حسن یزدانی طلایی شد که از قبل هم همه پیش‌بینی می‌کردند. علیرضا کریمی خوب کشتی گرفت و توقعات را برآورده کرد اما در مرحله فینال خودش باید رنگ مدالش را انتخاب می‌کرد. یونس امامی و احسان‌پور هم وقت آن رسیده بود که به مدال برسند.

وی ادامه داد: در کل به نظرم عملکرد تیم ملی راضی‌کننده بود، هر چند که من اعتقاد دارم همه ۱۰ وزنی که به این مسابقات اعزام شدند شانس کسب سهمیه داشتند. هیچ کدام از کشتی‌گیران ما در این مسابقه بدون تجربه نبودند و در مسابقات مختلف شرکت کرده بودند بنابراین از نظر من شانس مدال داشتند.

این پیشکسوت کشتی آزاد افزود: امیرمحمد یزدانی که یکی از جوانان تیم بود به دلیل ناپختگی مدال از دست داد. بدون شک اگر او میدان‌های مختلف زیادی دیده بود خیلی راحت حریف کوبایی خود را شکست می‌داد و به مدال می‌رسید. در مجموع با توجه به نتایجی که به دست آمد و انتظاراتی که از برخی کشتی‌گیران داشتیم، به اعتقاد من با کسب سه سهمیه المپیک عملکرد کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی قابل قبول بود و امیدوارم در المپیک توکیو همین نتایج را تکرار کنیم.

فلاح در خصوص ناداوری‎‌هایی که در مسابقات جهانی دیده شد، عنوان کرد: ناداوری بخشی از کشتی است و این مسائل طبیعی است. به هر حال هر کشوری که میزبانی مسابقات را دارد از حق میزبانی استفاده می‌کند و داوران هم کشتی‌گیران کشور میزبان را در اولویت قرار می‌دهند.ا گر این مسابقات در ایران هم برگزار می‌شد چنین وضعی بود.

وی در پایان به سهمیه ایران در المپیک اشاره کرد و گفت: قطعاً کشتی‌گیران در مسابقات آینده برای کسب سهمیه المپیک بیشتر تلاش خواهند کنند و کادر فنی هم هدف‌گذاری‌اش رقابت‌های پیش رو باشد. کسانی که باید مدال و سهمیه می‌گرفتند در این مسابقه انتظارات را برآورده کردند و حالا در رقابت‌های آینده باید بقیه تلاش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار