در گفت‌وگو با پانا

حسن رنگرز: باید جسارت محمد بنا را در انتخابی تیمی جوان و کم تجربه تحسین کرد

تهران (پانا) – قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی جهان را خوب ارزیابی کرد و کسب سه سهمیه المپیک را در این مسابقات ارزشمند دانست.

کد مطلب: ۹۵۶۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
حسن رنگرز: باید جسارت محمد بنا را در انتخابی تیمی جوان و کم تجربه  تحسین کرد

حسن رنگرز در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات قهرمانی جهان گفت: اول از همه باید جسارت محمد بنا را در انتخاب ‌تیمی جوان و کم‌تجربه تحسین کنیم. ما در مسابقات جهانی با ۱۰ وزن اعزام شدیم که ۹ وزن آن همگی جدید بودند، حتی محمدعلی گرایی که کشتی‌گیر باتجربه ما بود در وزن ۷۷ کیلوگرم به میدان رفت در حالی که قبلاً در وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی می‌گرفت. ای کاش این جوان‌گرایی که در بدنه تیم ملی کشتی فرنگی به وجود آمد دو سال پیش انجام می‌شد تا ما الآن در آستانه المپیک توکیو با جوانانی که چندین میدان را دیده‌اند عازم ژاپن می‌شدیم.

وی ادامه داد: به نظرم از نظر تیمی تقریباً خوب نتیجه گرفتیم. روسیه قهرمان این رقابت‌ها شد و سه سهمیه برای المپیک کسب کرد، ما هم با عنوان چهارمی سه سهمیه کسب کردیم که در سال منتهی به المپیک خیلی ارزشمند است چرا که خیلی از کشورها مانند کره جنوبی اصلاً موفق به کسب سهمیه نشدند. در ترکیب تیم کشتی‌گیرانی مانند پویا ناصرپور و امین کاویانی‌نژاد داریم، این افراد اگر تجربه حضور در مسابقات دیگر را داشتند می‌توانستند بهتر کشتی بگیرند. در وزن 63 کیلوگرم دلخانی اگر در کشتی پنجمش بهتر کار می‌کرد به مدال می‌رسید. حامد تاب هم جوانی بود که در حد و اندازه خودش کشتی نگرفت و به دلیل کسب نشدن سهمیه در این وزن، کار ما دشوار شده است.

قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان درباره عملکرد کشتی‌گیران باتجربه گفت: علی گرایی در اولین حضورش در وزن 77 کیلوگرم، توانست قهرمان جهان را شکست دهد. بدون شک اگر او کشتی‌گیر سوئدی را دست‌کم نمی‌گرفت، رنگ مدالش تغییر می‌کرد. سعید عبدولی حقش طلا بود اما متأسفانه در ثانیه آخر کشتی را واگذار کرد.

وی افزود: در 87 کیلوگرم با ناداوری آشکار رامین طاهری دستش از مدال کوتاه ماند، اگر داوری در این دیدار به مشکل نمی‌خورد طاهری یکی از کشتی‌گیران مدال‌آور ما بود. در 97 کیلوگرم پدیده جوانی به نام محمد هادی ساروی داشتیم که می‌تواند جا پای بزرگان بگذارد. فکر می‌کنم در دو وزن 87 و 97 کیلوگرم مشکل خاصی برای کسب سهمیه المپیک نخواهیم داشت. در 130 کیلوگرم نیز امیر قاسمی منجزی مدال حقش بود اما متأسفانه در کشتی سوم و پنجمش خیلی پراشتباه ظاهر شد.

نایب رئیس سابق شورای کشتی آسیا در پایان در مورد ناداوری‌های مسابقات جهانی و از دست رفتن کرسی ایران گفت: کرسی جهانی رسول خادم با صرف هزینه فراوان به دست آمد ولی حضور او در این جایگاه مؤثر نبود. به این دلیل که او دغدغه فنی داشت طبیعتاً حضورش در بدنه هیات رئیسه اتحادیه جهانی برای ما سودی نداشت. هرچند کسب کرسی اتحادیه جهانی از سوی او اقدام بسیار ارزشمندی بود، خادم باید فرد دیگری را معرفی می‌کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار