زنگ مهر و مقاومت در مدارس شهرستان ابرکوه نواخته شد

ابرکوه (پانا) - زنگ مهر و مقاومت با حضور بیش از ده هزار دانش آموز در 107 مدرسه شهرستان به صدا درآمد.

کد مطلب: ۹۵۶۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
زنگ مهر و مقاومت در مدارس شهرستان ابرکوه نواخته شد

همزمان با اول مهر ماه و افتتاح مدرسه خیری علی بن ابیطالب حاج قدمعلی شمس، زنگ مهر و مقاومت نیز نواخته شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابرکوه دراین مراسم گفت : تقارن ماه مهر و ماه ایثار و شهادت یک پیام ویژه برای فرهنگیان و دانش آموزان دارد و آن این است که جامعه هر روز نیازمند رشادت و دفاع از ارزش هاست.
"کریمی" خاطرنشان کرد: امروزه مهم ترین دغدغه آموزش و پرورش تعاملات اجتماعی و یادگرفتن زندگی اجتماعی در کنار یکدیگر می باشد.
وی با اشاره به اینکه 25 در صد از فضاهای آموزشی شهرستان خیری می باشد تصریح کرد: از این تعداد مدارس خیری 25 در صد آن مربوط به بخش بهمن و روستای اسفندآباد این منطقه می باشد که این خود نشان از همت والا و روح بزرگ مردان این روستا دارد.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان یزد نیز ضمن تشکر از خیر گرامی افزود: 30 درصد از فضای آموزشی استان توسط خیرین ساخته شده است و در اول مهر امسال 18 پروژه با اعتبار 134 میلیارد تومان در مساحت 17800 مترمربع افتتاح خواهد شد.
محمد رضا عارفی با دادن خبر خوش به مردم بخش بهمن شهرستان ابرکوه گفت: مدرسه ای 12 کلاسه تا سال آینده در بخش بهمن افتتاح خواهد شد.
عارفی با اشاره به دو اقدام مهم اداره نوسازی استان یزد افزود: حذف بخاری های نفتی و حذف مدارس گلی از اقدامات مهم این اداره در استان بوده است و ما دیگر مدرسه ای با بخاری نفتی و گلی نخواهیم داشت.
فرماندار ابرکوه در حاشیه این آیین با تبریک آغاز سال تحصیلی گفت: معلم ، محوری ترین عنصر تأثیرگذار جامعه است و تعلیم و تربیت بدون معلم، معنی ندارد.
محمد کاظمی نسب اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از جمله فرهنگ بسیار تأثیرگذاری است که دستگاه تعلیم و تربیت بر آن نقش اساسی دارد و ارزش تعلیم و تربیت در رشد انسان تأثیرگذار است و هیچ محدودیت زمانی و مکانی ندارد.
در پایان نیز از خیر این مدرسه حاج قدمعلی شمس تجلیل به عمل آمد و پس از نواختن زنگ مهر و مقاومت مدرسه خیری علی بن ابیطالب (ع) اسفندآباد نیز افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار