همزمان با فرارسیدن ماه مهر و با حضور امام جمعه موقت مشهد مقدس انجام شد:

برگزاری آیین اقامه اولین نماز مدارس استان خراسان رضوی در سال تحصیلی 99-98

مشهد(پانا)- با حضور حجت الاسلام والمسلمین فرزانه امام جمعه موقت مشهد مقدس، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از روحانیون حوزه علمیه خراسان آیین اقامه اولین نماز مدارس استان در سال تحصیلی 99-98 به میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد در دبیرستان دخترانه شاهد فاطمیه (س) برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۶۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین اقامه اولین نماز مدارس استان خراسان رضوی در سال تحصیلی 99-98

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد مقدس در این مراسم گفت: در تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس یک قطعه فوق العاده است و یکی از بزرگترین عوامل عزت ایران اسلامی محسوب می شود.

وی افزود: لحظه ای نباید از دوران هشت سال دفاع مقدس غافل شویم و این افتخارات نباید کم رنگ شود و شرح زندگی شهدا، وصیت نامه شهدا، یادواره های شهدا، زیارت مزار شهدا و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه تصریح کرد: در همه مراکز آموزشی اعم از حوزه علمیه، دانشگاه ها و مدارس چند ضرورت بسیار مهم وجود دارد که ضرورت اول این نکته است که تحصیل را باید جدی گرفت و عقب افتادگی علمی کشور را جبران نمود تا پیشرو باشیم.

امام جمعه موقت مشهد مقدس ادامه داد: دومین ضرورت در مراکز آموزشی، آگاهی سیاسی است که با سیاست بازی متفاوت است و منظور از سیاست یعنی اینکه فرد جهت حرکت ملت را درک کند و بفهمد و آنگاه است که سیاست را متوجه شده است و هدف ملت را درک کرده است و حتما ضرورت دارد دانشجو و دانش آموز ما سیاست را بفهمد و درک کند.

وی اظهار کرد: سومین ضرورت خودسازی است که به تناسب شرایط و زمان باید رشد کند و هر فرد در هر جایگاهی نیاز به خودسازی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه افزود: در تعالیم اسلامی نماز یک استثناء است و جایگاه ویژه ای دارد و وجود انسان طوری ساخته شده که حتما دل و روان او باید با خدا ارتباط داشته و حالت توجه به خدا را داشته باشد و اگر لحظه ای دل انسان از یاد خدا غافل شود شیطان به او نفوذ خواهد کرد.

امام جمعه موقت مشهد مقدس در پایان تاکید کرد: اگر قرار است انسان سالم و پاک باقی بماند باید حالت توجه به خدا در او باشد و ما انسان ها به این حالت نیاز داریم و بهترین چیزی که این حالت را ایجاد می کند نماز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار