همزمان با فرارسیدن اول مهرماه و با حضور مسئولین استان و شهر برگزار شد:

آیین استانی نواختن زنگ مهر، زنگ ایثار و شهادت و آغاز سال تحصیلی 99-98 در هنرستان دخترانه لطیفه سلماسی

مشهد(پانا)- همزمان با فرارسیدن مهرماه و با حضور مسئولین استان و شهر، آیین استانی نواختن زنگ مهر، زنگ ایثار و شهادت و آغاز سال تحصیلی 99-98 به میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه هفت مشهد مقدس در هنرستان دخترانه لطیفه سلماسی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۵۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
آیین استانی نواختن زنگ مهر، زنگ ایثار و شهادت و آغاز سال تحصیلی 99-98 در هنرستان دخترانه لطیفه سلماسی

محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته نیروی انتظامی گفت: دفاع مقدس درس های بزرگ و ماندگاری برای ملت ایران به ارمغان آورد و استقلال، مقاومت و ایستادگی را به ما آموخت.

وی افزود: هرچقدر مقاومت و ایستادگی ملت ما بیشتر باشد دشمن روز به روز از مواضع خود بیشتر عقب نشینی می کند و امیدواریم درس های دفاع مقدس مثل همیشه برای ما چراغ راه باشد.

حیدری تصریح کرد: در عصر جدید و مدرنیته دو نهاد خانواده و مدرسه همچنان به عنوان دو جایگاه محوری نقش آفرینی می کنند و همچنان نقش اصلی را در هدایت و توسعه جامعه ایفا می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهار کرد: مهمترین رکن مدرسه معلم است و این شخصیت والا، فرهیخته ای ست که انسان ها را هدایت می کند و معماری انسان ساز است و همیشه از لحاظ جایگاه و منزلت اجتماعی در صدر جامعه قرار دارد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش علیرغم تمام تنگناها و مشکلات، نقش خود را به خوبی ایفا می کند و همه ما وظیفه و تکلیف داریم که در کنار آموزش و پرورش بمانیم و این دستگاه مهم را یاری نماییم.

حیدری خاطرنشان کرد: شورای شهر مشهد مقدس سعی کرده از تمام ظرفیت های شهری در جهت ارتقاء آموزش و پرورش استفاده کند و احیای قانون شوراهای اسلامی، آسفالت مدارس، زیبا سازی مدارس و فضای سبز مدارس از جمله اقداماتی است که در آغاز سال تحصیلی انجام گرفته و همکاری های آموزش و پرورش و مدیریت شهری از یک قوام و ثبات برخوردار است تا در جهت رشد و ارتقاء آینده سازان کشور گام برداریم.

قابل ذکر است سیده کوکب موسوی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی در ادامه این مراسم گفت: تقارن هفته دفاع مقدس این جهاد عظیم با آغاز سال تحصیلی به دانش آموزان یادآور خواهد شد که در عرصه جنگ فعلی، با تلاش، مهارت آموزی و امید به آینده به ساختن ایرانی آباد مبادرت ورزند.

وی افزود: همه فرهنگیانی که وظیفه آن ها ساخت نسل آینده و ساختن ایرانی توسعه یافته است با زیستن آموزی و آموزش مهارت های زندگی می توانند زندگی کردن، مشارکت و امید را به آن ها بیاموزند.

موسوی تصریح کرد: چگونه زیستن و ساختن ایران اسلامی با آموزش مهارت های زندگی محقق خواهد شد و امیدواریم بتوانیم در کنار هم، ایرانی آباد و توسعه یافته داشته باشیم.

وی در پایان از اقدامات خیرین مدرسه ساز که با حرکت جهاد گونه خود مسئولین و دولت را در زمینه توسعه فضاهای آموزشی در استان یاری و کمک می کنند تقدیر کرد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم سرهنگ حمیدرضا دهنوی رئیس پلیس راهور استان خراسان رضوی گفت: با توجه به شعار نیروی انتظامی با عنوان "پلیس هوشمند و مقتدر امین مردم" تلاش داریم در جهت تحقق شعار آموزش و پرورش استان گام برداریم.

وی افزود: با توجه به آغاز سال تحصیلی پلیس راهنمایی و رانندگی در دو بخش فعالیت خواهد کرد. بخش اول اجرای طرح ویژه ترافیکی در ابتدای سال تحصیلی خواهد بود و پوشش ترافیکی و امنیتی مدارس سطح استان صورت خواهد گرفت و بحث روان سازی ترافیک در مقابل مدارس را نیز انجام خواهیم داد.

دهنوی تصریح کرد: هدف اصلی نیروی انتظامی ارتقاء ایمنی عبور و مرور دانش آموزان است و تامین امنیت ترافیکی مطلوب دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است.

رئیس پلیس راهور استان خراسان رضوی اظهار کرد: تعداد هفت هزار و 500 دستگاه خودرو در زمینه سرویس مدارس استان فعالیت خواهند کرد و در زمینه سرویس مدارس وظیفه ما نظارت خواهد بود و از خانواده ها انتظار داریم در این زمینه با ما همکاری نمایند.

وی ادامه داد: بخش دوم اقدامات اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی آموزش همگانی مقررات راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان است و امسال علاوه بر دانش آموزان ابتدایی سعی داریم دانش آموزان متوسطه را نیز در این طرح شرکت دهیم و علاوه بر همیاران پلیس بتوانیم پلیس یار نوجوان و پلیس یار جوان نیز داشته باشیم و امیدوارم با این اقدامات سال بدون حادثه ای را در پیشرو داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار