زنگ نماز در مدارس آذربایجان شرقی نواخته شد

تبریز(پانا) - معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: همه معلمان در ترویج فرهنگ نماز در بین دانش آموزان نقش دارند

کد مطلب: ۹۵۵۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
زنگ نماز در مدارس آذربایجان شرقی نواخته شد

طاهر علمی در مراسم زنگ نماز در دبیرستان شاهد نور الزهرا ناحیه 3 تبریز بیان کرد: امروز در همه مدارس کشور سه زنگ مهم بازگشایی مدارس، زنگ ایثار و مقاومت و زنگ نماز نواخته شد و این ها نشان دهنده این هستند که آموزش و پرورش باید در کنار هم باشند.

وی با بیان این که شیوه های دعوت به نماز شامل چهار دوره رفتارسازی، عادت سازی، تثبیت و تعمیق است، ادامه داد: در برخی خانواده های مذهبی کودکان از همان ابتدا و به تقلید پدر ومادر نماز خوان هستند ولی متاسفانه عده ای در دوره نوجوانی و جوانی چون جواب منطقی و قانع کننده ای برای نماز خواندن نمی گیرند کم کم از نماز فاصله می گیرند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان تصریح کرد: مدرسه و خانواده اگر جواب قانع کننده ای برای فلسفه نماز بیان نکنند در ذهنیت دانش آموز تضاد ایجاد می شود و بنابراین مدرسه و خانواده نقش مهمی در این راستا برعهده دارند.

علمی در خصوص اهمیت نماز گفت: نماز چهره دین است و گفت و گو بنده با خداست و تاکید دین در این است که نماز خواندن توام با آگاهی باشد و خیلی مهم است که تمامی معلمان در کلاس درس 10 دقیقه ای برای دانش آموزان در خصوص فلسفه نماز و اهمیت آن صحبت کنند و به سوالات دانش آموزان جواب دهند.

وی بیان کرد: تمامی مدارس استان نمازخانه و امام جماعت دارند و امروز در همه مدارس زنگ نماز نواخته شد و انتظار داریم همه معلمان برای تربیت اسلامی دانش آموزان بکوشند چرا که این کار مهم فقط و به تنهایی از عهده مربی پرورشی برنمی آید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این مراسم با اشاره به آعاز هفته دفاع مقدس خطاب به دانش آموزان بیان کرد: دفاع از اسلام همیشه ادامه دارد و شما به عنوان جوانان کشور باید به وظایف خود عمل کرده و متعهد باشید و خوب درس بخوانید و خود را به فناوری های نوین مجهز کنید.

زهرا ساعی گفت: خوشبختانه به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران زنان متعهد و متخصص در همه حوزه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و هنری فعال هستند و علاوه بر تقش خود در خانه نقش اجتماعی نیز می پذیرند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در ادامه بیان کرد: مدارس و ادارت بادی به محیط نماز خانه توجه جدی داشته باشند و متاسفانه گاهی مشاهده می شود که نماز خانه ها در زیرزمین هستند در صورتی که باید بهترین محل به این امر مهم اختصاص داده شود.

ساعی افزود: نمار خانه های همچنین بایستی تهویه مناسب داشته باشند والبته نسبت به سال های گذشته توجه به محیط نماز خانه ها بهتر شده ولی لازم است توجه بیشتری به این موضوع شود.

وی اضافه کرد: نماز خانه باید به گونه ای باشد که دانش آموزان در با آرامش به عبادت بپردازند و شیرینی گفت و گو با خدا را بچشند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز نیز در این مراسم با اشاره به تقارن بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس و ایام محرم بیان کرد: آنچه ما از این تقارن می آموزیم درس شهامت، شجاعت و ایثار است.

حجت الاسلام حسین زاده ادامه داد: اگر امروز شاهد نواخته شدن زنگ نماز در مدارس هستیم به دلیل درسی است که از سید شهیدان گرفتیم چرا که امام حسین (ع) به دلیل زنده ماندن اسلام و نماز از همه هستی خود گذشت.

وی افزود: امام حسین (ع) در روز عاشورا نماز را به جماعت و بیرون از خیمه ها ادا کرد در حالی که می توانست به تنهایی ودر خیمه حود نماز بخواند و این کار ایشان نشان از اهمیت نماز در اسلام است.

معاون پرورشی و تربیت بدتی آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز تصریح کرد: سید الشهدا از همه هستی خود به خاطر اسلام گذشت تا امروز قرآن محور برنامه های ما در زندگی باشد و اگر نماز تاثیر خود را در رفتار ما، عفت و حیات حجاب ما بگذارد آن موقع است که به یاری امان حسین (ع) شتافتیم و به او لبیک گفتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار