پیام رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان به مناسبت آغاز سال تحصیلی 99-98

سمنان (پانا) - به مناسبت آغاز سال تحصیلی 99-98 و بازگشایی مدارس، اسحاق اکبری رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، با صدور پیامی، فرارسیدن ایام تحصیل را به همه دانش آموزان و معلمان تبریک گفت.

کد مطلب: ۹۵۵۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
پیام رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان به مناسبت آغاز سال تحصیلی 99-98

متن پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

بار دیگر ماه مهر، ماه عشق و مهربانی، در فضایی آکنده از شور و امید، از راه رسید تا زمینه ساز فتح قله های دانش و دانایی برای نسل آینده ساز جامعه باشد.

آغاز ماه مهر، نه پیام آور پائیز که مبدا بهار است. بهاری پر بهاتر از بهار طبیعت. شبیه همه آدم های خوبی که حضورشان پشت دیوارهای سیمانی این عصرتنهایی، تسلی خاطر است. معجزه این بهار، همان معجزه عشق است.

روز اول مهر، صبح قشنگی دارد. انگار زمین خانه ها سبز شده اند. نونهالان خانواده ها، شکوفه کرده اند. شکوفه های مهری که بهار را چه بی صبرانه چشم به راه بوده اند. تمامی آنها که همه دنیاشان یک دست لباس نو و یک کیف و مداد و دفتر است. در این روز، گویی هوا هم خوب تر شده است؛ از بس که باران مهربانی در آسمان مدرسه ها می بارد.

این روز، فرصتی برای یک طلوع جاویدان است. بهانه ای برای نوشتن بر سر سطر زندگی. روزی که ذهن کوچک آن همه کودک معصوم در بین راه مدرسه، پر از سوال و آسمان دلشان پر از صدای بال فرشتگان می شود. پشت دانایی اردو بزنیم و بکوشیم تا مدارس ما، سربلند تر از همیشه، بر مدار سلامت جامعه باقی بمانند و آرزوی سبزشان، آموختن پرواز و به خویشتن رسیدن است.

نسل امروز ما که در مرحله بسیار حساس از زندگی خود در معرض هجمه های سنگین از طریق فضای مجازی و انواع گوناگون آسیب های اجتماعی است، نیازمند برنامه های نشاط انگیز، مبتنی برکارگروهی و داوطلبانه برای یافتن هویت خود است؛ سازمان دانش آموزی که بهترین بستر برای تحقق ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین است، می تواند چنین دنیایی را برای نسل نوین ما بیافریند.

فعالیت های تاثیرگذار و عمیق و مستمر سازمان دانش آموزی، بر هیچ کس پوشیده نیست؛ این سازمان می تواند با چابکی و انعطاف پذیری، فضایی مبتنی بر میل و سلیقه، انتخابگری و کار داوطلبانه را پیش روی دانش آموزان و دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت قرار دهد و مدیران آموزش و پرورش اگر به لحاظ نیروی انسانی، رفع نیازهای سخت افزاری، تخصیص اعتبارات کافی و ایجاد باور عمیق سازمان دانش آموزی، حاضر به تقویت آن شوند، تردید نداشته باشید که رود روان سازمان، پویایی و امید و نشاط را که پیام آغاز ماه مهر به انسان های این عصر است، به ارمغان خواهد آورد.

از همه دانش آموزان پیشتاز عزیز می خواهم در کسب فضیلت های فردی و مهارت های اجتماعی کوشا بوده و همواره در مسیر حق گام بردارند. همچنین از کلیه مربیان پیشتاز بزرگوار تقاضامندم با استفاده از تمام فرصت های درون و بیرون مدرسه ای در تحقق شعار سال تحصیلی مصوب شده توسط ریاست محترم اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان تحت عنوان های «مدرسه صالح در گام دوم انقلاب» در راستای آموزهای دینی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، با برنامه ریزی دقیق و هدفمندانه بکوشند.

امید است دانش آموزان پرامید این مرز و بوم بویژه پیشتازان استان در سایه اتکال به خداوند متعال و با همفکری، همدلی و همکاری برای بالندگی و سرفرازی ایران اسلامی موفق و پیروز باشند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان

اسحاق اکبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار