اساتید دانشگاه ها زمینه های تعالی فرهنگ جامعه را فراهم کنند

اردبیل (پانا) - امام جمعه اردبیل در جمع اساتید دانشگاه های اردبیل با بیان اینکه گاهی یک تذکر اساتید بسیار بیشتر از پدر و مادر تاثیرگذار است، گفت: باید از این تاثیرگذاری برای احیای فرهنگ شایسته خود استفاده کنیم.

کد مطلب: ۹۵۵۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اساتید دانشگاه ها زمینه های تعالی فرهنگ جامعه را فراهم کنند

نشست اخلاق حرفه ای و الزامات محیط آموزشی با سخنرانی آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و با حضور اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی در سالن بصیرت این دانشگاه برگزار شد .

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه گاهی یک تذکر اساتید بسیار بیشتر از پدر و مادر تاثیرگذار است، گفت: باید از این تاثیرگذاری برای احیای فرهنگ شایسته خود استفاده کنیم .

او افزود: اساتید باید از رسانه ها، تلویزیون و سایر عناصر تاثیرگذار برای احیای فرهنگ ملی و دینی ما استفاده کنند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه سخنان خود گفت: خداوند متعال در قرآن کریم برای چند طایفه مقاماتی داده است که یکی از آنها معلمین و علما هستند .

عاملی با اشاره به اینکه برخی از ناهنجاری ها برای کشور ما مهلک است، تصریح کرد: ما به آینده بزرگی نگاه می کنیم و باید در زمینه فرهنگی بیش از پیش فعالیت کنیم .

او به نقش مدنیت در انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: در روزگار امروز مدنیت نقش بزرگی دارد بنابراین ما به انقلاب فرهنگی نیاز داریم .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: ما با شرایط آرمانی فاصله زیادی داریم و باید بتوانیم احساسات جمعی را برای رسیدن به این آرمان ها احیا و به کار بگیریم .

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم در این نشست گفت: محیط های دانشگاهی و علمی به جهت تاثیرگذاری در جامعه فرصت برای هر کشور محسوب می شود که باید از آن برای راهبری جامعه استفاده کند .

عزیز حبیبی با بیان اینکه حوزه های دیگر هم از اثرگذاری دانشگاه تاثیر می پذیرند، ادامه داد: به خاطر همین تاثیرگذاری است که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در طول 4 دهه گذشته برای شیطنت در دانشگاه ها برنامه هایی را تدارک دیده بودند که به جهت پایبندی مردم به نظام و انقلاب اسلامی هیچکدام از برنامه های خود را برای ضربه به انقلاب اسلامی نتوانستند پیاده کنند .

او با بیان اینکه آموزش عالی پشتوانه نظام و انقلاب اسلامی محسوب می شود، اظهار کرد: محیط های علمی اقتدار و خودباوری را به لایه های جامعه تزریق می کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار