همزمان با سراسر کشور زنگ مهرو مقاومت در اردبیل بصدا درآمد

اردبیل (پانا) - زنگ مهرو مقاومت با حضور مسولان وزارتی و استانی بصورت نمادین در هنرستان شهربانوی ناحیه یک اردبیل نواخته شد.

کد مطلب: ۹۵۵۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
همزمان با سراسر کشور زنگ مهرو مقاومت در اردبیل بصدا درآمد

استاندار اردبیل در مراسم نواخته‌شدن «زنگ مهر و مقاومت» که در هنرستان شهربانو برگزار شد، اظهار کرد: هر دانش‌آموز مقطع دبیرستان باید قبل از ورود به دانشگاه حداقل یک مهارت عملی بیاموزد و آموزش و پرورش هم اقدامات گسترده‌ای را برای تحقق این موضوع انجام داده است و همچنین دانش‌آموزان باید مهارت زندگی را در مدرسه بیاموزند و به عبارتی دیگر آموزش مهارت زندگی باید از مدارس آغاز شود .

اکبر بهنام جو به نقش کلیدی دانش‌آموزان در توسعه و رشد استان و کشور اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و بی‌شک رشد و توسعه در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی توسط این دان‌ آموزان به دست خواهد آمد.

او تشریح کرد: سال قبل سوالی در مورد عامل اصلی رشد و توسعه استان اردبیل از دانش‌آموزان مطرح کردیم که بیش‌ترین و پرتکرارترین جواب‌، بحث تکمیل راه آهن اردبیل بود که این موضوع نشان می‌دهد دانش‌آموزان و جوانان بینش عمیق از مسائل پیرامون دارند .

استاندار اردبیل تعیین بخش گردشگری به عنوان اولویت توسعه‌ای استان از سوی دانش آموزان را نتیجه دومین پرسش مهر تعیین شده در سال گذشته تحصیلی در استان عنوان کرد و گفت: دانش آموزان استان با تشخیص درست و با شناسایی ظرفیت های موجود در منطقه، توسعه رونق گردشگری را از جمله نیازمندی های استان عنوان کرد .

بهنام جو همچنین با طرح دو سوال دیگر در قالب پرسش مهر امسال و با ضروری خواندن آموختن مهارت زندگی در سطح مدارس توسط دانش آموزان و با مربیگری معلمان گفت: دانش آموزان استان باید اعلام کنند که چه مهارتی در آخر تحصیلات خود باید بیاموزند که بتوانند در جامعه نقش آفرین باشند؟

او همچنین با طرح سوال دوم پرسش مهر خطاب به دانش آموزان گفت: اگر جای مسئولان بودید، در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی چه کار می کردید؟

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل نیز در این مراسم با اشاره به آغاز سال‌تحصیلی جدید، اظهار کرد: هم‌زمان با نواخته‌شدن زنگ مهر، ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در سه‌هزار و ۳۰۰ مدرسه استان اردبیل حضور یافتند .

احمد ناصری با بیان اینکه استان اردبیل از هر لحاظ آمادگی لازم برای شروع مهر دارد، افزود: به لحاظ تامین نیرو هیچ مشکلی نداریم و هیچ مدرسه‌ای در استان اردبیل بدون معلم نیست .

او گفت: از جمله ابتکارات اداره کل آموزش و پرورش استان می‌توان به ایجاد نرم افزار بومی رصد فضاهای آموزشی اشاره کرد که در این نرم‌افزار آخرین وضعیت و مشکلات هر مدرسه ثبت می‌شود که در حال حاضر در استان اردبیل این نرم‌افزار به‌کار گرفته شده و به‌زودی در سطح ملی نیز از آن استفاده می‌شود .

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در راستای تحقق سند تحول امسال هر مدرسه برای خود یک شعار انتخاب کرده است که این شعارها ضمن هویت‌دهی به مدارس، آن‌ها را به اهداف سند تحول آموزش و پرورش نزدیک‌تر می‌کند.

ناصری به برگزاری مانور بازگشایی مدارس در 23 شهریور ماه اشاره کرد و تصریح نمود: برای تامین تجهیزات آموزشی، ورزشی، پرورشی و بهداشتی مدارس مناطق و نواحی کاروانی به ارزش 5 میلیارد تومان با همکاری اداره کل نوسازی و با حمایت استاندار ارسال شد.

او همچنین به اجرای نظام آراستگی در مدارس اشاره کرد و گفت: مجوعه ای در اختیار مدیران مدارس قرار می گیرد تا تمامی اقلام و تجهیزات فروسوده و زاید از مدارس خارج کرده و اقدام به زیبا سازی محیط مدرسه نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار