پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸

مهر، زنگ روشنایی و امید

سمنان (پانا) - محمد دستورانی مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید پیامی را منتشر کرد.

کد مطلب: ۹۵۵۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مهر، زنگ روشنایی و امید

متن پیام به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

سلام بر حسین، سلام بر فرزند زمزم و صفا، سلام بر آن آغشته به خون؛

مهر، زنگ روشنایی و امید؛

مهر در آستانه قرار گرفته تا بار دیگر همچون همیشه، جامعه را به تکاپو و شوق آموختن رهنمون و آغازگر جنبشی عظیم و مجاهدتی گسترده برای کسب علم و معرفت باشد.

آغاز دلنشین بهار درس و مدرسه، توجه جامعه را به کانون علم آموزی و خردورزی و احساس شیرین معلمی و شوق شگفت دانش آموزی جلب می نماید. مهر مهربانی ها از راه رسیده است تا فصل تازه ای را در سازندگی کشور و پرورش نسل آینده ساز و افتخارآفرین، آرمانی، عدالت خواه، عالم، سخت کوش، خلاق، مؤمن و متعهد (که هدف و میل قلبی یکایک ایرانیان فهیم است) نوید دهد.

اگر آموزش و پرورش را یکی از ارکان اصلی توسعه، و مدرسه را به عنوان قلب تحول بنیادین دانسته و توانایی را مبتنی بر دانایی و شامل ایمان، اخلاق، دانش و مهارت بدانیم، با نگاهی نو، اندیشه و تدبیری نوین، محیط پویای تعلیم و تربیت (مدرسه و کلاس) کانون اصلی تولید علم شده که گام اول در راه کسب دانایی بوده و به کارگیری این دانش در جهت شکوفایی، اقتدار، عظمت، آبادانی، آزادی و بالندگی میهن عزیزمان ایران، توانایی ما را در پی خواهد داشت.

سال تحصیلی گذشته به یاری خداوند متعال، تحت راهبری های رهبر فرزانه انقلاب، تدبیر و تلاش مسؤولان نظام و دولت به ویژه متولیان دستگاه تعلیم و تربیت کشور با کوشش فرهنگیان و معلمان فرهیخته، پشتکار دانش آموزان عزیز و هم راهی خانواده معظم آنان، به شکوهمندی در تاریخ این مرز و بوم ثبت و ضبط گردید.

کسب جایگاه و رتبه های برتر علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری توسط دانش آموزان و فرهنگیان استان دین مدار و دانش پژوه سمنان در عرصه های منطقه ای و ملی، بخش کوچکی از تبلور اراده سترگ مردان و زنان، جوانان و نوجوانان این آب و خاک برای اعتلای اسلام و ایران و ایجاد حس افتخار و عزتمندی ایرانیان در گستره گیتی بوده و نویدبخش افق های روشن، رو به رشد و متعالی آینده است.

اینجانب ضمن ادای احترام به ساحتِ باعظمت همة آنانی که در 8 سال دفاع مقدس، نقش آفرین داستان ایستادگی ملت بزرگ ایران بودند، از تمام کسانی که در فرآیند تعلیم و تربیت همراهمان بوده اند اعم از فرهنگیان، دانش آموزان، والدین، مسؤولان و نهادهای اجرایی استان قدرشناسی کرده، آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک عرض نموده و سالی پـُربار، بانشاط و سرشار از توفیق را برای همگان مسألت دارم.

محمد دستورانی

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان

30 شهریور ماه 1398

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار