معاون فرهنگی آموزش و پرورش: دیدار با خانواده معظم شهدا روحیه انقلابی را تقویت می‌کند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد دیدار با خانواده معظم شهدا روحیه انقلابی و ولایت‌مداری را در جامعه تقویت می‌کند.

کد مطلب: ۹۵۵۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون فرهنگی آموزش و پرورش: دیدار با خانواده معظم شهدا روحیه انقلابی را تقویت می‌کند

به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی عصر دوشنبه در دیدار با خانواده شهید فهمیده در استان البرز اظهارداشت: این دیدارها موجب می‌شود تا فراموش نکنیم ایثارگری این عزیزان و فرزندان شهیدشان بوده که ما در امنیت زندگی میکنیم.

وی بیان داشت: دیدار با خانواده معظم شهدا و دلجویی از این قشرفداکار و ولایتی، روحیه خدمت را در بین مسئولان دوچندان می‌کند.

معاون وزارت آموزش وپرورش یادآورشد: تکریم خانواده آنها وظیفه تمامی مسئولان است.

کاظمی تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم به پاس قدردانی از فداکاری‌های خانواده معظم شهدا و جانفشانی‌های عزیزانشان، راه امام و شهدا را ادامه دهیم و در خط ولایت حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه رشد و بالندگی انقلاب اسلامی مرهون فداکاری‌های شهدا و جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس است، ادامه داد: تا زمانی که این روحیه در نزد ملت ایران است دشمن نمی‌تواند آسیبی به نظام اسلامی وارد کند.

این مسئول عنوان کرد: فرهنگ ایثار، شهادت، مجاهدت و حماسه در ایران اسلامی باید همیشه زنده بماند، زیرا عزت و اقتدار کشورمان به خاطر ایثار و شهادت است.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز نیز در این دیدار گفت: خانواده معظم شهدا کار بزرگی انجام داده اند و به بهترین شکل به وظیفه خود عمل کردند.

سالار قاسمی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت کشور را در مقابل دشمنان بیمه کرده است و ما معلمان در گسترش این فرهنگ غنی باید تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: دانش آموزان نیاز به الگو برداری از شهدا ی بزرگی چون شهید فهمیده ها دارند.

در این دیدار مادر شهیدان فهمیده از شهید محمد حسین فهمیده خاطراتی را بیان کردند.

امام بزرگوارمان از شهید محمد حسین فهمیده این نوجوان ۱۳ ساله به عنوان رهبر یاد کردند و بدین گونه نام و یاد او، منشا حماسه‌های بزرگ شد و تحول عظیمی در شیوه‌های دفاع مقدس و نبرد رزمندگان اسلام ایجاد کرد و راه پیروزی وسرافرازی را یکی پس از دیگری، هموار ساخت.

شهیدمحمد حسین فهمیده، فرزند محمدتقی در سال ۱۳۴۶ در خانواده‌ای مذهبی در محله پامنار شهر قم چشم به جهان گشود.
این شهید والامقام درسال ۱۳۵۹ در نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی همراه نیروی مقاومت بسیج مردمی به جبهه خرمشهر اعزام شد. از آنجا که در روزهای نخستین شرکت او در خط مقدم جلوگیری می‌شد، با تلاش‌ وافر به خط مقدم جبهه در مقابل نیروهای بعثی در خط مقدم اجازه گرفت.
محمد حسین در ابتدای رزم خود مجروح و به بیمارستان ماهشهر اعزام شد. چند روزی پس از بهبودی با ترخیص از بیمارستان و بازگشت به جبهه بار دیگر با مخالفت فرماندهان با حضورش در خط مقدم روبرو شد، امّا شهید فهمیده بار دیگر با اصرار به خط مقدم رفت و در برابر حمله‌های دشمن بعثی برای دومین بار زخمی شد.
شهید فهمیده سر انجام در روز ۸ آبان ماه ۱۳۵۹ در منطقه کوت شیخ درآن سوی رود اروند در نزدیکی ایستگاه راه آهن خرمشهر با صلابت تمام و ایستادگی مقابل دشمن تا دندان مسلح بعثی ، شربت شیرین شهادت را نوشید.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار