مهارت«نه گفتن» را در دانش‌آموزان نهادینه کنیم

تهران (پانا) - فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: در عرصه تعلیم و تربیت باید بتوانیم مهارت«نه گفتن» را در دانش‌آموزان نهادینه کنیم تا آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش دهیم.

کد مطلب: ۹۵۵۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مهارت«نه گفتن» را در دانش‌آموزان نهادینه کنیم

به گزارش ایسنا، سردار محمدحسین رجبی، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که امروز، اول مهرماه در دبیرستان فرزانگان برگزار شد، با اشاره به سخنان امام راحل(ره) مبنی بر اینکه می‌فرماید: «زندگی در دنیای امروز، زندگی در مدرسه اراده است و سعادت و شقاوت هرکسی با دستان خود او رقم می خورد»؛ اظهار کرد: این بیان گهربار امام (ره) باید الگو و بنای زندگی دانش‌آموزان کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی پیش روی انسان‌ها در دنیای امروز افزود: در عرصه تعلیم و تربیت باید بتوانیم مهارت«نه گفتن» را در دانش‌آموزان نهادینه کنیم تا آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش دهیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بیان کرد: دانش‌آموزان باید قدرت، شجاعت و شهامت «نه گفتن» را به این آسیب‌های اجتماعی که به طرق فریبنده وارد زندگی هر انسانی می‌شود، را داشته باشند.

وی عنوان کرد: امروز باید با دانش‌آموزان قراردادی امضا کنیم و این قرارداد تعهدی برای شما ایجاد می‌کند که جسارت ,ه گفتن» در روبه رو شدن با آسیب های اجتماعی را داشته باشید.

رجبی یادآور شد: جسارت «نه گفتن» به شما کمک می کند که در آینده انسانی فرهیخته، آگاه و شجاعی بار آمده‌اید و می‌توانید مشکلات استان و کشور را با دستانتان حل کنید.

ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج نیز گفت: اولین دستور خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) «اقراء» بود و همین امر وظیفه ما را در عرصه تعلیم و تربیت و یادگیری سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: دانش‌آموزان باید درک کنند که انسان با هدف یادگیری و متعلم بودن آفریده شده است چراکه با یادگیری انسان دنیا پیشرفت می‌کند.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه معلمان رسالت سنگینی را برعهده دارند، یادآور شد: خانواده‌ها فرزندان خود را به حضور معلمان می‌فرستند تا از یک آهن، طلای ناب تولید کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار