رئیس سازمان مدارس غیردولتی: مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش می‌گذرد

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی توسعه پایدار رافرهنگ‌محور دانست و تاکید کرد اگر قرار است کشور توسعه پیدا کند باید از مسیر آموزش و پرورش بگذرد و غیر از این نمی‌شود.

کد مطلب: ۹۵۵۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان مدارس غیردولتی: مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش می‌گذرد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، مجتبی زینی‌وند صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید و زنگ مهر و ایثار در مدرسه متوسطه دوره اول خیرساز بی‌بی فاطمه مهدوی کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به‌ویژه شهدای دانش‌آموز و معلم گفت: «نام کوچه‌های‌مان را به نام شهدا مزین کردیم تا زمان گرفتن نشانی منزل بدانیم از جانفشانی شهداست که امروز به مقصود می‌رسیم. بریده باید دستی که بخواهد نام شهدا را از کوچه‌هایمان حذف کند. هویت واقعی ما شهدایند و آن‌ها هستند که به ما عزت دادند.»

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «امروز در مدرسه‌ای در کرمان زنگ مدارس نواخته شد که توسط خانواده شهید ساخته شده است. امروز را با نام خدا و به یاد شهدا آغاز می‌کنیم تا سال تحصیلی سرشار از موفقیت و معنویتی داشته باشیم. بزرگداشت هفته دفاع مقدس بزرگداشت ملتی است که با ایثار و ازخودگذشتی این کشور را حفظ کرده و برای استقلال و امنیت کشور عزیزترین سرمایه خود را دادند. دانش‌آموزان با تدین و درس خواندن می‌توانند خون شهدا را پاس بدارند.»

زینی‌وند افزود: «خداوند در تمام آیات دو صفت رحمان و رحیم را برای خود ذکر می‌کند. خداوند بخشنده است و انسانی که در راه خدا می‌بخشد و انفاق می‌کند خودش را به صفت الهی متصل کرده است. آنچه در این دنیا ماندگار است کارهای خیری است که انسان‌های نیکوکار انجام می‌دهند. ساخت مدرسه برای مبارزه با جهل و ناآگاهی است که اسلام بر آن تاکید دارد.»

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: «آنچه که در این دنیاست از بین رفتنی است و تنها کار خیر است که برای ما می‌ماند. از آنچه که دوست دارید ببخشید تا مورد عنایت خداوند قرار بگیرید. مدرسه‌سازی یک اتفاق زیبا و یک عمل بسیار پسندیده برای جاودانه شدن است. امروز داشتن جامعه توسعه‌یافته و قدرت علمی مستلزم ساختن انسان‌های بامهارت و دارای توانائی‌های فردی و اجتماعی در کلاس درس است.»

او افزود: «توسعه پایدار فرهنگ‌محور است و هر توسعه‌ای نیازمند فرهنگ انجام کار است. اگر قرار است کشور ما توسعه پیدا کند باید از مسیر آموزش و پرورش بگذرد و غیر از این نمی‌شود.»

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در ادامه کلنگ مدرسه شهید مهدوی را در کرمان به زمین زد و مدرسه خیرساز پدر در ماهان را هم افتتاح کرد.

همچنین در این مراسم پیام محسن حاجی‌میرزائی، وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید از سوی یکی از دانش‌آموزان قرائت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار